نویسنده: حسن اکرامی
// جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۰

تعدیل نیرو در سگا ادامه دارد؛ اخراج ۲۴۰ کارمند

شرکت سگا تعدادی‌ زیادی از کارمندان استودیوهای غربی خود ازجمله کریتیو اسمبلی را اخراج خواهد کرد.

صنعت بازی‌های ویدیویی در یک سال گذشته با موجی بزرگ از اخراج کارکنان مواجه بوده است و به‌نظر می‌رسد که این رویه همچنان ادامه داشته باشد. جدیدترین گزارش‌ها نشان می‌دهند که شرکت سگا اخیرا ۲۴۰ کارمند مستقر در استودیوهای بریتانیایی خود را اخراج کرده است. این اخراج‌ها شامل کارکنان استودیو کریتیو اسمبلی، سازنده بازی‌های Total War، تیم توسعه تخصصی بازی‌های موبایل HARDlight و شعبه اروپای سگا خواهد بود.

کریتیو اسمبلی، سازنده بازی‌های توتال وار یکی از استودیوهایی است که تحت تأثیر این تعدیل نیروی سگا قرار می‌گیرد

در‌حال‌حاضر وضعیت کارکنان دیگر استودیوهای متعلق به شرکت Sega در بریتانیا ازجمله استودیو Two Point (سازنده بازی‌های Two Point Hospital و Two Point Campus) و استودیو Spots Interactive (سازنده مجموعه بازی‌های Football Manager) نامعلوم است.

یورگن پُست، رئیس جدید شعبه اروپایی شرکت Sega در یک بیانیه تازه توضیح داد: «می‌خواهم صمیمانه به‌خاطر نگرانی و ناراحتی‌های قابل درک ناشی از اعلام این خبر عذرخواهی کنم؛ به‌ویژه از کسانی که به‌طور مستقیم تحت تاثیر این تصمیم قرار گرفته‌اند. اتخاذ این تصمیم‌ها بسیار دشوار است و پس از بررسی‌های دقیق و مشورت با تیم‌های مدیریت سگا در سراسر جهان گرفته شده‌اند. بااین‌حال این تغییرات برای تضمین موفقیت آینده کسب‌وکار گیمینگ ما و اطمینان از قرارگرفتن در موقعیتی عالی جهت انتشار بهترین بازی‌های ممکن برای بازیکن‌ها ضرورت دارد.

ما باید ازطریق سازماندهی مجدد، روی مواردی تمرکز کنیم که در آن‌ها خوب هستیم و خود را در بهترین موقعیت ممکن برای پیش‌روی در مسیر آینده قرار دهیم. برای تحقق این اهداف باید به تغییر چشم‌اندازهای اقتصادی و چالش‌هایی که در مسیر توسعه و عرضه محصولات خود در بازار مواجه می‌شویم، پاسخ مناسبی بدهیم.»

این اولین‌بار نیست که شرکت سگا بخشی از کارکنان اروپایی خود را اخراج می‌کند. این ناشر ژاپنی در سال گذشته تعدادی از نیروهای کریتیو اسمبلی را برکنار کرده بود و توسعه بازی شوتر چندنفره HYENAS را پس از مدت‌ها توسعه لغو کرد. همچنین در اوایل این ماه شعبه آمریکایی سگا تایید کرد ۶۱ کارمند خود را اخراج می‌کند.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده