نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۳

کارکنان سگا تحت حمایت اتحادیه قرار گرفتند

کارکنان شرکت Sega آمریکا تحت پوشش قرارداد اتحادیه قرار گرفتند تا علاوه‌بر تصویب افزایش حقوق و مزایا، دربرابر تعدیل نیرو و اخراج تبعیض آمیز کارکنان محافظت شوند.

به گزارش جیسون شرایر از بلومبرگ، قرارداد جدیدی که در شرکت سگای آمریکا به ثبت رسیده است، حدود ۱۵۰ نفر از کارکنان دائم و موقت این شرکت را از قسمت‌های بازاریابی تا سایر بخش‌های اداره‌ی کالیفرنیای جنوبی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. براساس توضیحات ارائه شده در این گزارش، کارکنانی که تحت پوشش قرارداد «اتحادیه کارمندان متحد سگا درحال بهبود (AEGIS)» قرار می‌گیرند، طی سال‌های پیش رو (۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶) به ترتیب ۴ و سپس ۳ و ۲.۵ درصد افزایش حقوق سالانه را دریافت خواهند کرد.

از دیگر مزایای این قرارداد باید به امنیت شغلی دربرابر تعدیل نیرو و اخراج خودسرانه یا تبعیض‌آمیز نیروها اشاره کرد. همچنین تمامی نیروهایی که روی بازی‌ها یا دیگر محصولات کار می‌کنند، از نظر اعتبار و منافع احتمالی در نظر گرفته خواهند شد. وبسایت Polygon به نقل از ام گیگر، ویراستار محلی‌سازی سگا و یکی از اعضای AEGIS-CWA گفت:

«یکی از مهم‌ترین آیتم‌هایی که در این قرارداد ذکر شده است، روند رسیدگی به شکایات ما است. در این بخش یک لایه‌ی امنیتی بیشتر برای ما در نظر گرفته شده است تا بتوانیم مسائل و مشکلات خود را مانند اخراج خودسرانه و تبعیض‌آمیز کارکنان در تعدیل نیروها مطرح کنیم.»

لوگوی اتحادیه AEGIS

«به این ترتیب اگر شرکت خواستار انجام کاری باشد که اتحادیه با آن مخالف است، می‌توانیم نسبت به آن شکایت کنیم یا برسر آن چانه بزنیم. تا قبل از اینکه چیزی نهایی شود، ما هم حرف‌های خود را زده باشیم. در خصوص مسئله‌ی Just Cause یا همان پدیده‌ی اخراج خودسرانه یا تبعیض آمیز نیروها نیز ماه دومین واحد در صنعت بازی‌های ویدیویی هستیم که در آمریکای شمالی از نیروهای خود دربرابر تعدیل نیروی بی‌رویه و خودسرانه محافظت می‌کنیم.»

مذاکرات سگای آمریکا و AEGIS-CWA از ابتدا تا انتها ۶ هفته به طول انجامید تا به نتیجه‌ی نهایی برسد. کارمند سگا معتقد است که این فرایند به دلایل مختلفی برای آن‌ها بسیار چالش برانگیز بود. او گفت: «یکی از سخت‌ترین چیزهایی که در این مسیر با آن روبه‌رو شدیم، تعدیل نیروی گسترده‌ی کارکنان موقت یا قراردادی بود. واقعا نمی‌توانید درک کنید که با این کار چه ضربه‌ی بزرگی به روحیه و روابط کاری با منابع پشتیبانی خود وارد کردیم.

یک قرارداد صرفا نمی‌تواند تضمین کند که شما هیچ وقت اخراج نمی‌شوید. نهایتا این یک تصمیم تجاری بود که در این خصوص گرفته شد. اما ناراحتی و عصبانیت ما هم یک پاسخ طبیعی به این اتفاق بود. حداقل حالا می‌توانیم در خصوص پیشنهاد‌ها پایان خدمتی که شرکت برای افرادی که در معرض از دست دادن شغل هستند در نظر گرفته شده است، مذاکره کنیم.»

درنهایت نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع insider-gaming
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده