نویسنده: عرفان بدری
// چهار شنبه, ۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۳

فیل اسپنسر خواهان حضور فروشگاه‌های دیجیتالی در ایکس باکس است

فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت از تمایل خود به حضور فروشگاه‌های دیجیتالی ترد پارتی در کنسول‌های ایکس باکس خبر داد.

فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس می‌گوید که دوست دارد در آینده شاهد حضور فروشگاه‌های دیجیتالی دیگر در کنسول‌های ایکس باکس باشد. اسپنسر در مصاحبه‌ای با رسانه پالیگان گفت که دوست دارد محدودیت‌هایی که باعث می‌شود بازیکنان را به خرید بازی فقط از فروشگاه دیجیتال رسمی یک پلتفرم خاص محدود می‌کند، از بین ببرد.

زمانی‌که از اسپنسر پرسیده شد که آیا این صحبت‌ها به این معنی است که او آینده‌ای را متصور می‌شود که در آن فروشگاه‌های ترد پارتی دیگر مانند اپیک گیمز استور یا ا itch.io روی ایکس باکس در دسترس قرار بگیرند، او با اشاره به نحوه مدیریت سیستم‌عامل ویندوز توسط مایکروسافت به این سؤال پاسخ مثبت داد.

او توضیح داد: «به تاریخچه ما به‌عنوان شرکت سازنده ویندوز فکر کنید. هیچکس تعجب نمی‌کند اگر بگویم: سلام وقتی از کامپیوتر استفاده می‌کنید، خودتان انتخاب می‌کنید که چه نوع تجربه‌ای داشته باشید [با انتخاب اینکه بازی‌ها را از کجا بخرید]. ارزش واقعی در این حق انتخاب وجود دارد.»

اسپنسر در ادامه صحبت‌هایش گفت که مدل فعلی فروش کنسول‌ها با ضرر اولیه و جبران آن ازطریق فروش بازی در حال کم‌اثر شدن است. دلیل این موضوع آن است که قیمت قطعات کنسول‌ها در طول عمر یک نسل به اندازه گذشته کاهش پیدا نمی‌کند و حتی هزینه‌های تولید بالا می‌رود، درحالی‌که بازار کنسول‌ها نیز رشدی ندارد.

ایکس باکس سری ایکس/سری اس در ابرها

او در ادامه گفت: «[سوبسید دادن به سخت‌افزار] در دنیای امروز چالش‌ برانگیزتر می‌شود و این را هم بگویم، شاید کمی از خودگذشتگی به‌نظر برسد، اما نمی‌دانم که این کار [فروش کنسول با ضرر اولیه] به رشد صنعت بازی‌های ویدیویی کمک می‌کند یا نه.»

اسپنسر درنهایت نتیجه‌گیری کرد: «بنابراین فکر می‌کنم چه موانعی وجود دارد؟ چه مواردی در دنیای امروز برای سازندگان و بازیکنان اصطکاک ایجاد می‌کنند [و مانع پیشرفت می‌شوند]؟ و چگونه می‌توانیم بخشی تغییر این مدل [فروش کنسول‌ها] باشیم؟»

او معتقد است یکی از راه‌حل‌ها، فعال کردن امکان حضور فروشگاه‌های بیشتر روی کنسول‌های ایکس باکس است. این کار به بازیکنان گزینه‌های بیشتری می‌دهد و به‌طور بالقوه باعث ایجاد رقابت در قیمت‌گذاری بازی‌ها می‌شود.

اسپنسر گفت: «وقتی می‌خواهم روی کامپیوتر بازی کنم، احساس می‌کنم که به‌طور کلی بیشتر عضو یک اکوسیستم بازی هستم.» او با اشاره به محدودیت‌های کنسول‌ها ادامه داد: «درحالی‌که [روی کنسول]، تجربه بازی من براساس این اکوسیستم‌های بسته مختلف که باید در آن‌ها بازی کنم، نوعی پراکنده و بخش‌بخش‌شده است.»


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده