نویسنده: عرفان بدری
// سه شنبه, ۷ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۲

احتمال عرضه بازی های بیشتری از ایکس باکس روی پلی استیشن 5 وجود دارد

کریستوفر درینگ از رسانه گیم اینداستری، پس از رویداد GDC 2024 معتقد است که ایکس باکس به‌عنوان یک تولید کننده سخت‌افزار با مشکلاتی جدی روبه‌رو است.

با معرفی استراتژی جدید مایکروسافت برای آوردن آثاری مانند بازی Grounded، بازی Sea of Thieves، بازی Hi-Fi Rush و بازی Pentiment به سایر پلتفرم‌ها، بحث‌هایی در مورد آثاری که در این فهرست قرار نگرفتند، شکل گرفت. بازی Starfield و بازی Indiana Jones and the Great Circle از جمله آثاری بودند که شایعه عرضه آن‌ها روی پلی استیشن 5 منتشر شده است.

فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت می‌گوید که این صنعت نباید انتشار هیچ بازی‌ای را روی پلتفرم‌های دیگر رد کند، اما به‌نظر می‌رسد آمدن این دو بازی خاص به پلتفرم‌های دیگر بعید است. بااین‌حال این به آن معنا نیست که این آثار به‌همراه چندین بازی دیگر ایکس‌ باکس، درنهایت به پلتفرم‌های دیگر راه پیدا نکنند. کریستوفر درینگ، موسس وبسایت GamesIndustry.biz، در پادکست GI Microcast به کاهش فروش کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس در اروپا اشاره کرد.

همچنین گزارش شده است که توسعه‌دهندگان شرکت‌های سوم شخص نسبت به انتشار بازی‌های خود روی ایکس باکس تردید دارند. کریستوفر درینگ در ادامه گفت: «با تصمیم ایکس‌ باکس برای عرضه برخی از بازی‌ها روی پلی استیشن 5 تا جایی که من متوجه شدم، به‌نظر می‌رسد اکثر آن‌ها درنهایت به این پلتفرم راه پیدا می‌کنند، البته اگر برنامه‌های ایکس باکس به درستی پیش برود فکر می‌کنم ایکس باکس به‌عنوان یک تولید کننده سخت‌افزار با مشکلاتی جدی روبه‌رو است و این چیزی بود که پس از GDC به ذهنم رسید.»

ماجراجویی ایندیانا جونز در بازی Indiana Jones and the Great Circle

او اضافه کرد: «فکر می‌کردم [آوردن برخی بازی‌ها به پلتفرم‌های دیگر] مشکلی پیش نمی‌آرود، اما بعد از آن یادم رفت که شاید برخی توسعه‌دهندگان و ناشران با خودشان فکر کنند که لزومی به [انتشار بازی روی ایکس باکس] وجود ندارد و اینجا است که [ایکس باکس] ممکن است همه چیز را از دست بدهد.» این جمله به‌طور کامل تایید نمی‌کند که بازی‌های بیشتری از استودیوهای داخلی ایکس باکس به‌صورت مولتی‌پلتفرم منتشر خواهند شد، اما به‌نظر می‌رسد این موضوع در حال بررسی است.

در همین حال بازی Grounded قرار است در تاریخ ۱۶ آوریل (۲۸ فروردین) برای کنسول‌های PS4، پلی استیشن 5 و نینتندو سوییچ عرضه شود و پس از آن بازی Sea of Thieves در تاریخ ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) برای پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد. بازی Hi-Fi Rush و بازی Pentiment نیز هم‌اکنون روی کنسول پلی استیشن 5 قابل تجربه هستند، بازی Pentiment علاوه‌بر پلی استیشن، روی نینتندو سوییچ نیز در دسترس است.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده