// سه شنبه, ۷ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۰

فیل اسپنسر از کنسول دستی احتمالی ایکس باکس می‌گوید

رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت طی مصاحبه‌ای از ویژگی‌های مورد انتظار خود در کنسول دستی ایکس باکس صحبت کرد.

فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ شرکت مایکروسافت در جدیدترین مصاحبه با رسانه Polygon از راهکار خود برای بهبود تجربه بازی‌های ایکس باکس روی کنسول‌های دستی گفت که این کنسول می‌تواند کنسول‌های حاضر در بازار مانند Asus ROG Ally ،Lenovo Legion Go و Steam Deck یا کنسول دستی احتمالی ایکس باکس باشد.

فیل اسپنسر گفت که تیم سخت‌افزاری ایکس باکس مشغول بررسی مشخصات ظاهری کنسول‌های مختلف و کارهای متفاوتی است که می‌توانند انجام دهند: «چه محصولی باید بسازیم که توجه کاربران جدیدی را جلب کند؟ دستگاهی که به کاربران اجازه می‌دهد تا در شرایطی به تجربه بازی‌‌ها بپردازند که پیش‌تر ممکن نبود. ابتکار عمل شرکت‌های Valve ،Lenovo و Asus در ارائه چنین محصولاتی را تحسین می‌کنم. تجربه بازی‌ها روی دستگاه‌های آن‌ها به‌طور معمول تجربه‌ای نزدیک‌تر به کنسول دارد تا کامپیوتر.»

او در ادامه افزود: «دستگاه‌های بر پایه ویندوز به طور معمول برای من آزاردهنده‌تر از دستگاه‌های دیگر هستند؛ حیطه‌ای که در آن تا حدودی احساس مسئولیت می‌کنم. برای مثال من می‌خواهم توانایی متصل‌شدن به دستگاه و حساب کاربری خود با کنترلر دیگری را داشته باشم. من فهرستی برای امتحان‌کردن ویژگی‌های مختلف دارم.» 

فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس

فیل اسپنسر اعلام کرد که فارغ از عرضه کنسول دستی ایکس باکس، می‌خواهد دستگاه‌های دیگر «حسی مشابه با ایکس باکس» داشته باشند. او در ادامه افزود: «برند را فراموش کنید. منظور من این است که آیا تمام بازی‌‌های من روی آن وجود دارد؟ یا آیا بازی‌های من به‌همراه فایل‌های ذخیره خود دردسترس هستند؟ من می‌خواهم به برنامه Xbox App به‌صورت تمام صفحه و فشرده دسترسی داشته باشم؛ برنامه‌ای که تمامی تجربه اجتماعی و آنلاین من در آن موجود است. به این منظور که استفاده از این دستگاه‌ها حسی مشابه با منوی ایکس باکس داشته باشد.»

مدتی قبل مایکروسافت از برنامه‌های خود برای رونمایی از سخت‌افزارهای جدید در سال جاری خبر داد. سارا باند، رئیس ایکس باکس گفت: «خبرهای هیجان‌انگیزی در بخش سخت‌افزار در راه است که در تعطیلات پیش‌رو از آن‌ها رونمایی خواهیم کرد. ما روی نقشه کلی برنامه‌های نسل بعدی خود سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. مقصود ما از این کار ارائه بزرگ‌ترین جهش فنی در میان نسل‌های سخت‌افزاری است که این موضوع به‌نفع بازیکن‌ها و سازندگان خواهد بود.»


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده