نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۶ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۶

به‌روزرسانی Dragon’s Dogma 2 موارد جذاب و مهمی را به بازی اضافه می‌کند

اولین آپدیت بازی Dragon’s Dogma 2 امکان قفل کردن نرخ فریم بازی روی 30FPS و خاموش و روشن کردن Ray Tracing و Motion Blur را به بازی اضافه می‌کند.

بازی Dragon’s Dogma 2 که تاکنون هم نظرات مثبتی را از سوی منتقدان دریافت و هم در پلتفرم استیم تعداد زیادی از بازیکنان را به خود جذب کرده است، به مرحله رفع ایرادات جزئی پس از عرضه رسیده است و حالا کپکام در نظر دارد تا اولین به‌روزرسانی بازی Dragon’s Dogma 2 را به منظور رفع چند باگ در تجربه‌ی این بازی جهان باز و اکشن نقش‌آفرینی را در آینده نزدیک منتشر کند. علاوه‌براین حواشی مربوط‌به سیستم خریدهای درون برنامه‌ای این بازی باعث شد تا انتقاداتی هم به جوانب فنی این بازی وارد شود.

کپکام که قبلا هم اعلام کرده بود روی رفع این ایرادات کار می‌کند، حالا جزئیات بیشتری از محتوای آینده بازی را با طرفداران به اشتراک گذاشته است. حساب رسمی کپکام در توییتر در پست جدیدی اعلام کرد که اولین بسته‌ی به‌روزرسانی بازی که در «آینده نزدیک» برای Dragon’s Dogma 2 برنامه‌ریزی شده است، شامل تمامی پلتفرم‌ها می‌شود. مهم‌ترین مواردی که در این آپدیت در نظر گرفته شده است، اضافه شدن امکان قفل کردن نرم فریم تصاویر بازی روی ۳۰ فریم بر ثانیه برای کنسول‌های بازی است.

غرش اژدها در بازی Dragon’s Dogma 2

درحال حاضر این بازی روی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس در حالت ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه‌ی قفل نشده اجرا می‌شود که باعث شده است تا تعدادی از بازیکنان، عدم ثبات در نحوه‌ی اجرای بازی را به توسعه‌دهندگان گزارش کنند. یکی دیگر از آپشن‌های گرافیکی Dragon’s Dogma 2 که ازطریق این آپدیت اضافه خواهد شد نیز به‌طور خاص به کنسول‌های بازی اختصاص دارد.

درواقع بازیکنان Dragon’s Dogma 2 روی کنسول‌های بازی از زمان نصب این آپدیت می‌توانند جلوه‌های گرافیکی ری تریسینگ و موشن بلور را خاموش و روشن کنند. لازم به ذکر است که بنابر توضیح توسعه‌دهندگان بازی، این کار تأثیر قابل توجهی روی عملکرد بازی نخواهد گذاشت و اصلاحات مربوط‌به بهبود نرخ فریم بازی در آینده اعمال خواهند شد. اما در خصوص پلتفرم پی سی هم گفته می‌شود که این آپدیت منجر به بهبود کیفیت کلی بازی در زمان فعالسازی DLSS خواهد شد.

این تغییرات به‌طور ویژه مربوط‌به مشکلاتی می‌شود که باعث لود شدن بی‌کیفیت برخی مدل‌های بازی «تحت یک سری تنظیمات به‌خصوص» شده بودند. از دیگر تغییراتی که شامل همه‌ی پلتفرم‌های پشتیبانی کننده می‌شوند، باید به امکان شروع یک سیو جدید در خود بازی به‌جای اجبار برای حذف دستی فایل سیو قبلی برای این کار اشاره کرد. همچنین مرحله‌ای که در آن می‌توانید اولین خانه خود را خریداری کنید، به کمی جلوتر در مسیر جریان بازی منتقل شده است.

شوالیه در بازی Dragon’s Dogma 2

علاوه‌براین، تعداد Art of Metamorphosisها یا آیتم‌هایی که برای تغییر ظاهر خود نیاز دارید در Pawn Guilds به ۹۹ عدد افزایش یافته است. طبق آمار منتشر شده توسط پایگاه تحلیلی SteamDB، اوج تعداد بازیکن‌های همزمان Dragon's Dogma 2 در استیم به ۱۸۷ هزار و ۷۲۴ نفر رسید که آماری چشمگیر به حساب می‌آید. باتوجه‌به این آمارها، بازی Dragon’s Dogma 2 توانسته است شروعی قدرتمند در بازار داشته باشد تا درنهایت بتواند انتظارات تجاری کپکام را برآورده سازد.

Dragon's Dogma 2 برای کامپیوتر، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه شده است.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده