نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۶ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۰

تأخیر GTA 6 می‌تواند به نفع ایکس باکس تمام شود

تأخیر بازی GTA 6 تا سال ۲۰۲۶ می‌تواند به‌نفع مایکروسافت تمام شود که احتمالا برای عرضه کنسول نسل بعدی ایکس باکس در همان سال آماده می‌شود.

بسیاری از طرفدارها برای تجربه بازی Grand Theft Auto 6 سر از پا نمی‌شناسند. انتظار می‌رفت که این بازی پیش از پایان سال ۲۰۲۵ تقدیم گیمرها شود؛ هرچند یکی از اینسایدرها ادعا کرده است که جی‌تی‌ای ۶ در اوایل سال ۲۰۲۵ روانه بازار می‌شود. بااین‌حال رسانه کوتاکو اخیرا گزارش داد که راک‌استار احتمالا عرضه GTA 6 را به سال ۲۰۲۶ موکول می‌کند. با اینکه این موضوع ناامیدی بازیکن‌ها را به‌دنبال داشت، می‌تواند به‌نفع کاربران ایکس باکس تمام شود.

ظاهرا شرکت مایکروسافت برای عرضه دو کنسول نسل بعدی ایکس باکس در سال ۲۰۲۶ برنامه دارد. این کنسول‌ها احتمالا عملکرد بهتری در زمینه اجرای بازی Grand Theft Auto 6 و حتی توان ارائه نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه را خواهند داشت. جالب اینکه ریچارد لیدبتر از Digital Foundry اخیرا ادعا کرد که کنسول پلی استیشن 5 پرو از پس اجرای GTA 6 با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه بر نمی‌آید؛ بنابراین این موضوع می‌تواند ورق را به‌نفع ایکس باکس برگرداند.

تأخیر جی‌تی‌ای ۶ هنوز به تأیید شرکت Rockstar نرسیده است؛ هرچند تاریخ دقیق عرضه نیز مشخص نیست و تنها می‌دانیم که طرفدارها باید در سال ۲۰۲۵ منتظر تجربه بازی باشند. گزارش کوتاکو نشان می‌دهد که امکان تأخیر GTA 6 وجود دارد که با این تفاسیر برای مایکروسافت بد نخواهد بود. ظاهرا ایکس باکس از عرضه کنسول‌های میان-نسلی صرف‌نظر کرده است و روی کنسول‌های نسل بعدی کار می‌کند که بزرگ‌ترین جهش فنی را تجربه خواهند کرد.

بنابراین می‌توان انتظار اجرای Grand Theft Auto 6 با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه در کنسول‌های نسل ۱۰ ایکس باکس را داشت. اگر این شایعات رنگ واقعیت بگیرند، ایکس باکس احتمالا نسخه‌های بیشتری را نسبت‌به پلی استیشن خواهد فروخت. اگر انتشار جی‌تی‌ای ۶ به سال ۲۰۲۶ موکول شود، طرفدارهای زیادی احتمالا بخواهند برای تجربه بهینه‌تر بازی به‌سراغ کنسول نسل بعدی بروند. بااین‌حال نباید از یاد برد که هیچ‌یک از این موارد هنوز تأیید نشده است.


منبع Tech4Gamers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده