نویسنده: عرفان بدری
// یکشنبه, ۵ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۴

توسعه‌دهندگان Days Gone روی یک بازی لایو سرویس کار می‌کنند

براساس اطلاعات به‌دست آمده، استویو Bend، سازنده بازی Days Gone در حال توسعه یک بازی لایو سرویس است.

تیم استودیو بند، سازندگان بازی Days Gone طبق آگهی استخدامی که در وبسایت خود منتشر کرده، در حال ساخت یک بازی سرویس‌محور جدید است. این تیم به‌دنبال یک مدیر پروژه ارشد با سابقه طولانی در زمینه مدیریت عملیات سرویس‌های آنلاین می‌گردد. با اینکه در این آگهی استخدامی هیچ اشاره‌ای به بازی Days Gone 2 نشده است، اما این احتمال وجود دارد که استودیو در حال کار روی دنباله مستقیم این بازی باشد.

تصمیم استودیو بند برای ساخت یک بازی سرویس‌محور نشان‌دهنده تعهد این تیم به همگام بودن با خواسته‌های بازیکنان است. این استودیو با روی آوردن به این سبک بازی، قصد دارد تا از مزایای مشارکت مداوم بازیکنان و درآمد بالقوه‌ای که این سبک بازی به‌همراه دارد، بهره ببرد. آگهی استخدامی به‌طور واضح و سه‌بار به تمرکز استودیو روی توسعه بازی‌ سرویس‌محور اشاره می‌کند که این موضوع تا حدودی گویای جهت‌گیری پروژه‌ی آینده آن‌ها است.

آگهی استخدامی همچنین اشاره می‌کند که این بازی از آنریل انجین ۵ بهره خواهد برد. استودیو Valkyrie Entertainment که برای مشارکت در بازی God of War و بازی‌های بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی شناخته می‌شوند نیز به‌عنوان یکی از همکاران در این پروژه ذکر شده است. این تغییر بزرگی برای استودیو بند محسوب می‌شود که پیش‌تر برای ساخت بازی‌های تک‌نفره و داستانی شناخته‌ شده بود. برای مثال بازی Days Gone به‌طور کامل روی اکشن در یک محیط جهان باز و روایت عمیق داستانی تمرکز داشت.

بازی های استودیو بند

با روی آوردن به ساخت بازی‌های سرویس‌محور، استودیو حالا به‌دنبال زمان بازی طولانی‌تر، به‌روزرسانی‌های مکرر و ویژگی‌های جدید است. این تغییر رویکردی متفاوت در طراحی بازی را نیاز دارد، به‌گونه‌ای که بازیکنان همواره درگیر بازی باشند و برای تجربه محتویات جدید، به آن بازگردند. تمایل استودیو بند به ساخت بازی‌های سرویس‌محور همسو با برنامه کلی سونی برای گسترش اینگونه بازی‌ها است. سونی قصد دارد تا مارس ۲۰۲۶، ۱۲ بازی لایو سرویس را عرضه کند تا به بازیگری کلیدی در این بخش از صنعت بازی‌سازی تبدیل شود.

با وجود چالش‌های احتمالی، این شرکت همچنان به ارائه تجربیات باکیفیت در قالب بازی‌های سرویس‌محور به مخاطبان خود متعهد است. در سال ۲۰۲۲، کارگردان استودیو بند ایده ساخت یک بازی جهان باز از مجموعه Resistance را به سونی ارائه داد، اما این پیشنهاد رد شد. علاوه‌بر این، این استودیو چند سال بعد به ساخت بازی Uncharted 5 فکر می‌کرد. به‌نظر می‌رسد که استودیو چاره‌ای جز ساخت یک بازی سرویس‌محور ندارد، زیرا سونی پیشنهاد آن‌ها برای ساخت بازی‌های جهان‌باز بیشتر را رد کرده است.

به‌طور کلی، معرفی پروژه جدید استودیو بند بسیار هیجان‌انگیز است. اینکه ببینیم این استودیو چگونه مهارت‌های خود را در سبک بازی‌های سرویس‌محور به کار می‌گیرد و همکاری با استودیو Valkyrie Entertainment چه نوع بازی‌ای را به ارمغان می‌آورد، بسیار جذاب خواهد بود. درحالی‌که برخی از طرفداران ممکن است از این تغییر رویه احساس رضایت نداشته باشند، بدون شک عده‌ای دیگر برای امتحان کردن بازی بعدی استودیو بند هیجان‌زده هستند.


منبع Tech4Gamers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده