// شنبه, ۴ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۷

کنسول دستی ایکس باکس یک گام به واقعیت نزدیک‌تر شد

براساس ادعای جز کوردن، شرکت مایکروسافت در حال کار روی کنسول دستی ایکس باکس مانند استیم دک است.

جز کوردن، خبرنگار رسانه WindowsCentral طی پادکست Xbox Two از ساخت کنسول دستی کامل ایکس باکس خبر داد. او در این راستا اظهار داشت: «من می‌دانم که ایکس باکس در حال آزمایش نمونه‌های کنسول دستی خود است.» او تأکید می‌کند که این «نمونه‌های» یادشده جدید هستند و با نمونه‌های پیشین تفاوت دارند.

در نظر داشته باشید که تمامی نمونه‌های آزمایشی درنهایت وارد بازار نخواهند شد و از طرفی توسعه یک کنسول دستی توسط ایکس باکس امری غیرمنتظره محسوب نمی‌شود. کوردن در این پادکست تأکید کرد که این دستگاه «یک کنسول دستی جداگانه است و مبتنی بر فضای ابری و استریم نخواهد بود.» همزمان با موفقیت کنسول‌های دستی مانند Steam Deck ،ROG Ally و پلی استیشن پورتال و فروش بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه نینتندو سوییچ، منطقی به‌نظر می‌رسد که ایکس باکس قصد بهره بردن از این بستر را داشته باشد.

بسیاری معتقد هستند که با وجود شرایط فعلی فروش کنسول‌ها، تنها راه افزایش درآمد در قسمت سخت‌افزار شرکت‌های مختلف با عرضه کنسول‌های دستی صورت خواهد گرفت. هنوز مشخص نیست که مایکروسافت چه زمانی از کنسول دستی بعدی خود رونمایی خواهد کرد، اما براساس شایعات نسل بعدی دستگاه این شرکت همانند نینتندو سوییچ قابلیت قرارگیری در حالت داک (Dock) را دارد. فیل اسپنسر در اوایل سال ادعا کرد که کنسول‌ نسل بعدی ایکس باکس «خاص و قدرتمند» خواهد بود.

ایکس باکس گیم پس آلتیمیت / Xbox Game Pass Ultimate

در اخباری دیگر سارا باند، مدیر جدید ایکس باکس در پادکست رسمی این شرکت از آینده آن گفت. او در این راستا اظهار داشت: «اخبار هیجان‌انگیزی در راه است. در بخش سخت‌افزاری ما اتفاقات جذابی در حال رخ دادن است که در تعطیلات آتی از آن پرده برخواهیم داشت. ما همچنین روی نقشه برنامه‌های خود در نسل آینده سرمایه‌گذاری کرده‌ایم؛ مقصود ما از این ایده ارائه بزرگ‌ترین جهش فنی در میان نسل‌های سخت‌افزاری است که این موضوع به نفع بازیکن‌ها و سازندگان خواهد بود.»


منبع InsiderGaming
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده