نویسنده: عرفان بدری
// جمعه, ۳ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۳

کپکام به مشکلات بازی Dragon’s Dogma 2 رسیدگی می‌کند

پس از انتشار Dragon’s Dogma 2، اضافه شدن فروشگاه پرداخت درون برنامه‌ای به آن جنجال‌آفرین شد، زیرا تا پیش از عرضه هیچ اشاره‌ای به آن نشده بود.

بازی اکشن نقش‌آفرینی Dragon’s Dogma 2 اگرچه مورد تحسین گسترده منتقدان قرار گرفت و بازیکنان زیادی را از همان ابتدا جذب کرد، اما با واکنش منفی گیمرها مواجه شده است. بلافاصله پس از انتشار، بازیکنان متوجه فروشگاهی درون بازی با قابلیت خرید با پول واقعی شدند که کپکام پیش از عرضه بازی هیچ اشاره‌ای به آن نکرده بود. در این فروشگاه آیتم‌هایی مانند ابزارهای فست تراول، گزینه‌های شخصی‌سازی شخصیت و موارد دیگر به فروش می‌رسند.

پس از این اتفاق بازی Dragon’s Dogma 2 با انتقادات گسترده‌ای مواجه شد. در پاسخ به این انتقادات، کپکام به‌روزرسانی‌ای را در صفحه‌ی بازی در استیم منتشر کرد تا به تعدادی از شکایت‌های بازیکنان رسیدگی کند. در رابطه با خریدهای درون‌برنامه‌ای، رسیدگی کردن شاید واژه دقیقی نباشد. کپکام صرفا وجود آن‌ها را تأیید کرد و گفته است که تعدادی از آیتم‌های فروخته‌شده در فروشگاه بازی را می‌توان ازطریق گیم‌پلی نیز به‌دست آورد.

مبارزه شخصیت‌های بازی Dragon’s Dogma 2

آن‌ها توضیحی درباره عدم اشاره به این فروشگاه پیش از عرضه بازی نکرده‌اند و اینکه آیا قصد دارند باتوجه‌به انتقادات جامعه‌ بازیکن‌ها، رویکرد کسب درآمد بازی را تغییر دهند، مشخص نیست. کپکام همچنین درباره‌ی مشکلات عملکرد بازی روی پلتفرم کامپیوتر صحبت و تأیید کرده است که در حال کار روی رفع آن‌ها است. این شرکت می‌گوید:

«مقدار زیادی از منابع پردازنده صرف محاسبات مربوط‌به هر شخصیت و تأثیر حضور فیزیکی آن‌ها در محیط‌های مختلف می‌شود. در موقعیت‌هایی که تعداد زیادی شخصیت به‌طور همزمان ظاهر می‌شوند، میزان استفاده از پردازنده می‌تواند بسیار بالا رود و این موضوع ممکن است روی نرخ فریم تأثیر بگذارد. ما می‌دانیم که در چنین شرایطی، کاهش تنظیمات مربوط‌به پردازنده گرافیکی ممکن است در‌حال‌حاضر تأثیر محدودی داشته باشد. بااین‌حال به‌دنبال راه‌هایی برای بهبود عملکرد بازی در آینده هستیم.»

در همین حال کپکام می‌گوید در حال کار روی رفع مشکلات بحرانی مانند کرش و فریز شدن بازی است. این شرکت اعلام کرده است که به‌زودی و ازطریق به‌روزرسانی‌ها، ابتدا به رفع مشکلات با اولویت بالاتر مانند کرش‌ها و باگ‌ها رسیدگی خواهد کرد. همچنین نسخه استیم بازی Dragon’s Dogma 2 در به‌روزرسانی‌های آینده، قابلیت شروع بازی با سیوهای جدید را دریافت خواهد کرد.

بازی Dragon’s Dogma 2 هم‌اکنون ازطریق پلتفرم‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و کامپیوتر قابل تجربه است.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده