نویسنده: عرفان بدری
// جمعه, ۳ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰

هل‌دایورز ۲ محبوب‌ترین بازی ماه فوریه ۲۰۲۴ آمریکا بود

بازی‌های Helldivers 2 و Final Fantasy 7 Rebirth پرفروش‌ترین بازی‌های منطقه آمریکا در ماه فوریه ۲۰۲۴ بودند.

از زمان عرضه پرقدرت Helldivers 2 در اوایل فوریه، این بازی جدول‌های فروش را تسخیر کرده است. بنابراین جای تعجبی ندارد که همچنان در صدر جدول پرفروش‌ترین بازی‌ها در سراسر جهان قرار دارد. شرکت سیرکانا (با نام قبلی NPD Group)، به‌تازگی آمار فروش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در آمریکا طی ماه فوریه ۲۰۲۴ را منتشر کرد. این اطلاعات ازطریق حساب کاربری مت پیسکتلا، تحلیلگر سیرکانا در شبکه اجتماعی ایکس به اشتراک گذاشته شد.

بازی شوتر همکاری‌محور Helldivers 2 استودیو Arrowhead Game در صدر جدول فروش منطقه آمریکا قرار گرفته است. این دستاورد چشم‌گیری برای بازی هل‌دایورز ۲ است که با برچسب قیمتی ۴۰ دلاری روانه بازار شد. نباید از یاد برد که بازی‌ها براساس میزان درآمد حاصل از فروش در یکی از این رتبه‌ها جای می‌گیرند و تعداد نسخه‌های فروش‌رفته تأثیری بر رتبه آثار ندارد.

این بازی تیراندازی در ماه اول انتشار خود از نظر میزان درآمد، به‌عنوان هفتمین بازی پرفروش تاریخ پلی استیشن در آمریکا شناخته شده است. همچنین Helldivers 2 تاکنون پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۲۴ بوده است که توانست بر Call of Duty: Modern Warfare 3 غلبه کند. نکته قابل‌توجه دیگر این است که ۶۰ درصد از فروش Helldivers 2 ازطریق پلتفرم استیم صورت گرفته است.

بازی Final Fantasy 7 Rebirth که در اواخر ماه فوریه عرضه شد، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و مقام دوم این فهرست را از آن خود کرده است. بازی Final Fantasy 7 Remake درکنار Rebirth در یک بسته نیز به فروش می‌رسد که این محصول در رتبه هشتم این جدول قرار گرفته است. این بازی نقش‌آفرینی اکشن تاکنون موفق شده است تا در جدول پرفروش‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۴ به رتبه چهارم برسد.

بازی Skull and Bones که در اواخر ماه فوریه عرضه شد، در رتبه چهارم این فهرست قرار گرفته است؛ درحالی‌که بازی Tekken 8 رتبه پنجم را از آن خود کرده است و بازی Suicide Squad: Kill the Justice League و بازی Persona 3 Reload نیز به‌ترتیب در رتبه‌های هفتم و نهم جای گرفته‌اند. همچنین بازی Mario vs. Donkey Kong نیز در رتبه یازدهم قرار گرفته است.

در بخش سخت‌افزار، کنسول پلی استیشن 5 در ماه فوریه، هم از نظر تعداد و هم از نظر میزان فروش، پرفروش‌ترین کنسول به‌شمار می‌رود. کنسول نینتندو سوییچ در رتبه دوم تعداد دستگاه‌های فروش‌رفته قرار گرفته است و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس توانسته است تا از نظر میزان فروش در رده دوم حای گیرد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده