// جمعه, ۳ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۰

فینال مسابقات ایپکس لجندز تنها برای تفریح هک شد

فینال مسابقات Apex Legends در منطقه آمریکای شمالی تنها به‌خاطر تفریح یک هکر به تعویق افتاد.

هفته گذشته فینال مسابقات Apex Legends در منطقه آمریکای شمالی به‌دلیل هک بازیکن‌ها در میانه بازی به تعویق افتاد. در طول رقابت‌ها کدهای تقلب متفاوتی برای گیمرها به‌صورت ناگهانی فعال شد که به‌واسطه ‌آن می‌توانستند بازیکن‌های حریف را در سرتاسر نقشه ردیابی کنند. به‌همین خاطر این رقابت‌ها به‌سرعت متوقف شد و برگزاری ادامه آن به زمان دیگری موکول شد. تحقیقات برای یافتن متخلف آغاز و عامل این کار نیز شناسایی شد.

در جریان این اتفاق هزاران بازیکن از تجربه ایپکس لجندز خودداری کردند؛ چراکه نگران بودند شرایطی مشابه برای آن‌ها تکرار شود. این هکر که با نام Destroyer2009 شناخته می‌شود، طی مصاحبه‌ای با Tech Crunch دلیل هک بازی را توضیح داد. او مدعی شد که این کار را «تنها برای تفریح» انجام داده و هرگز به‌صورت مستقیم به دستگاه‌های بازیکنان دسترسی نداشته است؛ در عوض با سواستفاده از آسیب‌پذیری موجود در بازی موجب لغو تورنومنت شده است. او همچنین تأکید کرد که هک‌‌ها و موارد اتفاق‌افتاده «به خارج از بازی درز نکرده است.»

این هکر همزمان با تأکید بر امکان بدتر بودن شرایط، عمل خود را این‌چنین توجیه کرد: «تصور کنید که این کار یک شوخی نبود و این تقلب‌ها را به سخره نمی‌گرفتیم. اطمینان دارم که اگر شاهد تقلبی در حین مسابقات باشیم، مسیر حرفه‌ای افرادی نابود خواهد شد.» او تأکید کرد که افراد به‌خصوصی را برای این هک انتخاب کرده بود؛ چراکه آن‌ها «انسان‌های خوبی» بودند و لیاقت در مرکز توجه قرار گرفتن حاصل از این اتفاق را داشتند.

هنوز در مورد نحوه انجام این هک اطلاعاتی منتشر نشده است.


منبع InsiderGaming
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده