نویسنده: حسن اکرامی
// پنجشنبه, ۲ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۰

مشکلات Dragon’s Dogma 2 در PC به‌زودی رفع می‌شوند

شرکت کپکام از مشکلات نسخه کامپیوتر بازی Dragon’s Dogma 2 آگاهی دارد و در تلاش برای اصلاح آن‌ها است.

شرکت کپکام در آستانه عرضه جهانی بازی Dragon’s Dogma 2 اعلام کرد از مشکلات اجرایی نسخه کامپیوتر بازی آگاه است که منجربه ناپایداری نرخ فریم می‌شود و در تلاش برای یافتن راه‌هایی برای بهبود عملکرد بازی است.

این ناشر ژاپنی می‌گوید که احتمالا مشکلات عملکرد Dragon's Dogma 2 روی پی‌سی مربوط‌به پردازنده می‌شود. به‌نظر می‌رسد زمانی‌که شخصیت‌های مختلف همزمان روی صفحه نمایش حضور دارند، پردازنده نقشی گلوگاهی پیدا می‌کند و درنهایت افزایش استفاده از آن باعث کاهش نرخ فریم می‌شود. باتوجه‌به اینکه بازی جدید کپکام بیش از ۱۰۰۰ کاراکتر دارد، مواجهه با مناطق مملو از جمعیت چندان نادر نیست.

کپکام در بیانیه خود به IGN توضیح داد: «در بازی Dragon's Dogma 2، بخش زیادی از عملکرد پردازنده به کاراکترها اختصاص یافته است تا به‌صورت پویا حضور فیزیکی آن‌ها در محیط‌های مختلف را پردازش کند. در شرایط خاصی که تعداد کاراکترهای زیادی به‌طور همزمان ظاهر می‌شوند، استفاده از پردازنده افزایش می‌یابد و احتمالا روی نرخ فریم تاثیر منفی می‌گذارد. ما می‌دانیم در این شرایط، تنظیماتی که باعث کاهش بار عملکردی پردازنده می‌شوند، تاثیر محدودی دارند. بااین‌وجود ما همچنان به‌دنبال راه‌هایی برای بهبود عملکرد بازی در آینده هستیم.»

درحالی‌که نسخه کامپیوتر بازی Dragon’s Dogma 2 گزینه‌های مختلفی برای تغییر تنظیمات گرافیکی در اختیار بازیکن‌ها قرار می‌دهد، نسخه کنسولی تنها یک حالت گرافیکی با تمرکز بر ارائه نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و بدون محدودیت دارد. هیدیاکی ایتسونو کارگردان بازی در این‌باره خاطرنشان کرد که بازیکن‌های کنسول می‌توانند چند گزینه گرافیکی را غیرفعال کنند، اما این موارد تغییرات اندکی روی عملکرد بازی خواهند داشت.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده