نویسنده: عرفان بدری
// پنجشنبه, ۲ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۵

ریمیک Dead Space 2 در راه است؟

شرکت الکترونیک آرتز بار دیگر با اشاره به ریمیک Dead Space 2 موجی از گمانه‌زنی‌ها را به راه انداخت.

ریمیک بازی Dead Space یکی از اولین آثار موفق سال ۲۰۲۳ بود. این ساخته استودیو Motive با استقبال منتقدان مواجه شد و تحسین گلن اسکافیلد، خالق مجموعه Dead Space را برانگیخت. پس از این موفقیت، کاملا آشکار شد که الکترونیک آرتز گنجی گران‌بها در اختیار دارد. این ناشر پیش‌تر در نظرسنجی‌هایی از طرفداران پرسیده بود که آیا خواهان ریمیک دیگری هستند یا خیر.

به‌نظر می‌رسد که الکترونیک آرتز دوباره قصد اشاره به ساخت ریمیک بازی Dead Space 2 را دارد. الکترونیک آرتز به‌تازگی در شبکه اجتماعی ایکس اقدام به تبلیغ کالاهای جدیدی برای مجموعه Dead Space کرده است. با اینکه چنین کاری عجیب به‌نظر نمی‌رسد، اما نکته قابل‌توجه این است که ناشر بازی به‌جای استفاده از طرح‌های هنری ریمیک Dead Space، از تصاویر هنری بازی Dead Space 2 استفاده کرده است.

این جزئیات بلافاصله توجه طرفداران کنجکاو را به خود جلب کرد و موجی از گمانه‌زنی‌ها را به راه انداخت. باتوجه‌به موفقیت چشم‌گیر نسخه اول و این موضوع که شرکت Electronic Arts در نظرسنجی قبلی به ریمیک نسخه دوم دد اسپیس اشاره کرده بود، به‌نظر می‌رسد که این طرح هنری یک اشاره عمدی دیگر باشد.

شرکت الکترونیک آرتز با ریمیک Dead Space 2 می‌تواند همان مسیر کپکام در بازسازی بازی‌های Resident Evil را در پیش بگیرد. همچنین این ناشر اخیرا در بحبوحه تعدیل نیرو تأیید کرد که می‌خواهد بیشتر روی آی‌پی‌های داخلی خود تمرکز کند. این موضوع احتمال ساخت ریمیک نسخه دوم را افزایش می‌دهد.

بااین‌حال بعید است که به این زودی‌ها شاهد معرفی و انتشار Dead Space 2 Remake باشیم؛ زیرا استودیو موتیو هم‌اکنون روی بازی جهان-باز Iron Man کار می‌کند که فعلا تاریخ انتشاری ندارد. البته این احتمال وجود دارد که ساخت ریمیک دوم به استودیوی دیگری واگذار شود که در این صورت می‌توان انتظار عرضه زودتر آن را داشت.


منبع Tech4Gamers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده