نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۵

مایکروسافت برای عرضه کنسول جدیدی آماده می‌شود

ثبت مجوز به‌کارگیری یک کیت توسعه جدید ایکس باکس در کشور کره جنوبی می‌تواند به کنسول ارتقایافته و میان-نسلی مایکروسافت ارتباط داشته باشد.

به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت آماده عرضه سخت‌افزار جدیدی به بازار می‌شود. وب‌سایت GamesHorizon به‌نقل از حساب توئیتر Xbox News for Koreans، از صدور مجوز یک کیت توسعه جدید برای ایکس باکس در آژانس ملی تحقیقات رادیویی کره جنوبی خبر داده است که وظیفه صدور مجوز به‌کارگیری یک سخت‌افزار جدید در این کشور را برعهده دارد.

با مراجعه به وب‌سایت National Radio Research Agency می‌توان مشاهده کرد که این مجوز یک روز پیش و با عنوان XDK Console برای شرکت مایکروسافت به ثبت رسیده است. XDK در این مورد می‌تواند عبارت اختصاری Xbox Development Kit یا کیت سخت‌افزاری مورد استفاده توسط استودیوها برای توسعه بازی‌های ویدیویی روی ایکس باکس باشد.

متأسفانه فعلا هیچ جزئیات بیشتری از این کیت توسعه در دست نیست و با درنظرگرفتن روند تحقیق و توسعه‌ی کنسول‌های جدید گیمینگ، این احتمال وجود دارد که این مورد، درواقع به کنسول ارتقایافته و میان-نسلی مایکروسافت برای ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس ارتباط داشته باشد، نه یک کنسول نسل جدید.

کنسول بعدی ایکس باکس به عنوان یک علامت سوال

از طرفی، این شرکت پیش از این درباره آغاز روند توسعه نسل جدید کنسول‌های ایکس باکس اظهارنظر کرد. سارا باند، رئیس ایکس باکس قبلا به انتشار اخبار هیجان‌انگیزی درباره سخت‌افزار ایکس باکس در ایام تعطیلات آخر سال ۲۰۲۴ اشاره کرده است. او در پادکست اخیر ایکس باکس گفته بود: «اخبار هیجان‌انگیزی در زمینه سخت‌افزار در تعطیلات پایان سال منتشر می‌شوند.»

اسناد مربوط‌به دادگاه مایکروسافت علیه FTC نیز به کنسول ایکس باکس سری ایکس جدیدی با اسم رمز بروکلین اشاره داشتند که دارای ۱۲ ترافلاپس قدرت پردازشی، ۲ ترابایت حافظه داخلی و توزیع محتوای تماما دیجیتالی است. گویا این کنسول یک حالت آماده‌به‌کار کم مصرف و کنترلر Xbox Wireless 2 نیز خواهد داشت. درهرحال باید تا انتشار اطلاعات بیشتر در این‌باره منتظر ماند.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده