نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۰

منبع افشای مشخصات پلی استیشن 5 پرو مشخص شد

با اینکه سونی هنوز درباره افشای مشخصات پلی استیشن 5 پرو اظهارنظر نکرده است، این کنسول احتمالا در پاییز یا تعطیلات ۲۰۲۴ روانه بازار خواهد شد.

پلی استیشن 5 با فروش ۵۴.۸ میلیون دستگاه سال ۲۰۲۳ را به پایان برد. با اینکه فروش پایدار این کنسول ادامه دارد، به‌نظر می‌رسد که سونی برای عرضه یک کنسول میان-نسلی آماده می‌شود. ظاهرا طرفدارها باید منتظر PS5 Pro باشند و افشای اطلاعات اخیر نشان از ارسال کیت‌های توسعه کنسول در سپتامبر سال گذشته داشت. تام هندرسون نه‌تنها صحت این موارد را تأیید کرد، بلکه جزئیات دیگری را نیز لو داد؛ اطلاعاتی که به تأیید رسانه IGN نیز رسید.

رسانه آی‌جی‌ان اضافه کرد که افشای مشخصات کنسول پلی استیشن 5 پرو از شبکه توسعه‌دهنده‌های سونی نشأت گرفته است. این وب‌سایت خصوصی تنها دردسترس توسعه‌دهنده‌ها، ناشران و شرکت‌های واسطه دارای مجوز قرار دارد؛ بنابراین می‌توان گفت که نشت اطلاعات از این منابع سرچشمه گرفته است. هنوز معلوم نیست که کدام توسعه‌دهنده، ناشر یا شرکت واسطه دست به انجام چنین کاری زده است و شرکت سونی هنوز در این‌باره اظهارنظر نکرده است.

از قرار معلوم پلی استیشن 5 پرو برای عرضه در پاییز یا تعطیلات پایان سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده است؛ هرچند کمبود بازی‌های انحصاری در زمان عرضه می‌تواند منجربه تأخیر کنسول شود. این کنسول میان-نسلی احتمالا دارای پردازنده گرافیکی با قدرت پردازشی ۳۳.۵ ترافلاپس، حافظه‌ای با پهنای باند ۵۷۶ گیگابایت بر ثانیه و همان پردازنده PS5 با قابلیت ارتقاء فرکانس از ۳.۵ گیگاهرتز به ۳.۸۵ گیگاهرتز خواهد بود و از فناوری PSSR بهره می‌برد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده