نویسنده: عرفان بدری
// سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۵

بازی Marathon استودیو بانجی به استیم می‌آید

نسخه قدیمی بازی Marathon ساخته استودیو بانجی به‌زودی به استیم می‌آید.

نسخه جدید بازی Marathon استودیو بانجی یکی از آثار مورد انتظار چندنفره‌ای است که به‌نظر می‌رسد زمان زیادی تا انتشار آن فاصله داریم؛ زیرا اخیرا شایعاتی منتشر شده‌اند که از تأخیر در عرضه آن تا سال ۲۰۲۵ خبر می‌دهند. بااین‌حال اگر می‌خواهید نسخه‌های کلاسیک اصلی این بازی را تجربه کنید، اخبار خوبی برای‌تان داریم: نسخه کلاسیک بازی Marathon به استیم می‌آید و به بازیکنان جدید کامپیوتر اجازه می‌دهد تا آن را تجربه کنند.

البته این نسخه از بازی Marathon همان نسخه‌ی اصلی محصول ۱۹۹۴ نیست، بلکه نسخه Aleph One است؛ نسخه‌ای متن‌باز که سال‌ها پشتیبانی شده است. این بازی تحت مجوز جامع همگانی گنو دردسترس است و درواقع همان بازی اصلی با ویژگی‌های اضافی مثل پشتیبانی از HUD در مانیتورهای عریض، نرخ فریم بالاتر از ۶۰، صدای وابسته به موقعیت برای تشخیص بهتر جهت صداها و حتی امکان تجربه‌ی بازی با نمای سه‌بعدی و فیلترهای گرافیکی است. 

بازی اصلی Marathon، الهام‌بخش بازی‌های هیلو بوده است. نسخه کلاسیک بازی در تاریخی نامشخص ازطریق استیم دردسترس کاربران کامپیوتر قرار می‌گیرد. درحال‌حاضر مشخص نیست که آیا برنامه‌ای برای انتشار بازی Marathon 2: Durandal و بازی Marathon: Infinity برای استیم وجود دارد یا خیر.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده