نویسنده: عرفان بدری
// دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۵۲

بازی Battlefield جدید به بتلفیلد ۴ شباهت خواهد داشت

به‌نظر می‌رسد الکترونیک آرتز برای نسخه بعدی مجموعه بتلفیلد رویکرد کم‌ریسک‌تری خواهد داشت و قصد دارد تا اثری مثل بازی Battlefield 4 را به بازیکن‌ها ارائه دهد.

بتلفیلد که زمانی یک مجموعه بسیار محبوب بود، از زمان عرضه نسبتا ضعیف بازی Battlefield V و اوضاع فاجعه‌بار بازی Battlefield 2042 به آرامی رو به افول رفته است. درحالی‌که هنوز این سری طرفداران زیادی دارد و کم‌کم در حال احیا شدن است، اما فعلا وضعیت بسیار متفاوتی نسبت به گذشته دارد.

این‌طور که می‌دانیم یک نسخه جدید از Battlefield در حال ساخت است و انتظار می‌رود که در اواخر سال ۲۰۲۵ عرضه شود. بااین‌حال، شرکت الکترونیک آرتز اخیرا با اخراج کارکنان و مدیریت نادرست دست‌وپنجه نرم می‌کند. حالا تام هندرسون، افشاگر معروف اعلام کرده است که بازی بعدی این مجموعه یک پروژه با ریسک پایین و رویکردی محتاطانه خواهد بود.

بازی Battlefield 2042 سعی کرد بیش از حد از اصول و ریشه‌های مجموعه خود دور شود و نتوانست به پایه‌های اصلی آن پایبند باشد. علاوه‌براین، بازی با ایرادات زیاد کار خود را شروع کرد و به نسخه‌ای فاجعه‌بار تبدیل شد. انتظار می‌رود استودیوی دایس این رویکرد را در آینده تغییر دهد. در مقایسه با نسخه‌های قبلی، بازی Battlefield 2042 بدون بخش داستانی تک‌نفره عرضه شد و در عوض امکان تجربه نبردهای ۱۲۸ نفره را فراهم کرد و از تمرکز بر تخریب‌پذیری گسترده فاصله گرفت.

روی کاغذ بازی ایده‌های خوبی داشت، اما عرضه ضعیف آن آخرین ضربه مهلک به این مجموعه بود. طرفداران بعد از انتشار این نسخه، خواستار پایبندی به اصول سری بتلفیلد شده‌اند و اثری مشابه بازی Battlefield 4 را خواستار هستند. طبق گفته‌های تام هندرسون الکترونیک آرتز در آینده رویکردی قابل‌پیش‌بینی را در پیش خواهد گرفت. با کمی حدس، می‌توان نتیجه گرفت که نسخه بعدی مجموعه بتلفیلد نسبت به نسخه‌های اخیر این سری شباهت بیشتری به بازی Battlefield 4 خواهد داشت.

بازی Battlefield 4

یک آگهی استخدام قدیمی نشان می‌داد که این بازی تمرکز بیشتری روی تخریب‌پذیری خواهد داشت که نشانه بازگشت یکی دیگر از ویژگی‌های کلاسیک این سری است. بااین‌حال انتظار می‌رود که این بازی دارای یک بخش بتل رویال رایگان مشابه Call of Duty: Warzone باشد. چندی پیش بازی BattleBit Remastered به‌خاطر شبیه‌سازی حس و حال بازی‌های کلاسیک بتلفیلد به شهرت رسید. شاید استودیوی دایس بتواند با نگاهی به این بازی خواسته‌های طرفداران را بهتر درک کند.

متأسفانه روند توسعه جدیدترین نسخه بتلفیلد تابه‌الان چندان هموار نبوده است. اخیرا کارگردانی از پروژه Battlefield جدید جدا شد که نظرات مثبتی در مورد الکترونیک آرتز نداشت. همچنین یک استودیوی تازه‌تأسیس که روی این مجموعه کار می‌کرد هم تعطیل شد. بااین‌حال اظهارات هندرسون باعث ایجاد امید دوباره در بین طرفداران شده است. بتلفیلد برای مدت زیادی در حاشیه قرار داشته است، بنابراین تصمیم EA برای تمرکز بر رویکرد بازگشت به ریشه‌ها ممکن است درحال‌حاضر بهترین انتخاب باشد.


منبع Tech4Gamers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده