نویسنده: عرفان بدری
// دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۰

پلی استیشن 5 پرو احتمالا درایو دیسک جدا شونده و فضای ذخیره‌سازی یک ترابایتی دارد

گفته می‌شود که کنسول پلی استیشن 5 پرو دارای یک درایو دیسک جدا شونده و و فضای ذخیره‌سازی یک ترابایتی خواهد بود.

تام هندرسون از رسانه اینسایدر گیمینگ علاوه‌بر گزارش اینکه حافظه سیستم پلی استیشن 5 پرو نسبت به مدل پایه ۲۸ درصد بالاتر خواهد بود، همچنین اشاره کرد که این کنسول دارای درایو دیسک جدا شونده و فضای ذخیره‌سازی یک ترابایتی خواهد بود. این گزارش حاکی از آن است که این ویژگی‌ها باعث می‌شوند تا پلی استیشن 5 پرو با آخرین مدل پلی استیشن 5 که دارای درایو دیسک بلوری قابل جداسازی است، رقابتی باقی بماند.

طبق شایعات، پلی استیشن 5 پرو درحال‌حاضر با SDK نسخه ۹.۰.۰ کار می‌کند و کیت‌های توسعه آن از سپتامبر ۲۰۲۳ در اختیار استودیوهای فرست پارتی سونی قرار گرفته است. به‌نظر می‌رسد نسخه ۱۰.۰.۰ از SDK در پاییز امسال عرضه شود که گفته می‌شود هدف از آن همزمان شدن با زمان عرضه کنسول است. این موضوع جالب است زیرا شایعات قبلی به عرضه این سخت‌افزار در تعطیلات ۲۰۲۴ اشاره داشتند، اما همان‌طور که هندرسون پیش‌تر گزارش کرده بود، ممکن است به‌دلیل کمبود بازی‌های بزرگ انحصاری، تاریخ عرضه به تعویق بیافتد.

جزئیات ادعا شده دیگر شامل اجرای ACV با سرعت کلاک بالاتر در پلی استیشن 5 پرو نسبت به مدل فعلی است، درحالی‌که کتابخانه ACM میزان ۳۵ درصد عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد. علاوه‌براین، این کنسول دارای ۳۰ واحد WGP است که شیدرهای پیمایشی BVH8 را به‌صورت اختصاصی اجرا می‌کند.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده