نویسنده: عرفان بدری
// دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۹

تولید پلی استیشن وی آر ۲ متوقف شده است

گزارش جدیدی ادعا می‌کند که فروش پلی استیشن وی آر ۲ از زمان عرضه به تدریج کاهش یافته است و سونی فعلا تولید این سخت‌افزار را متوقف کرده است.

سونی پیش از عرضه PS VR2 نسبت به هدست واقعیت مجازی نسل هشتمی خود، انتظار فروش بیشتری از آن داشت، اما شرایط آنطور که پیش‌بینی می‌شد پیش نرفت. با گذشت بیش از یک سال از عرضه پلی استیشن وی آر ۲ تقریبا به فراموشی سپرده شده است. دلایل متعددی از جمله قیمت بالا و کمبود بازی‌های باکیفیت برای این دستگاه، در پایین بودن فروش آن نقش داشته‌اند.

فروش پلی استیشن وی آر ۲ آنقدر کاهش پیدا کرده که طبق گزارش بلومبرگ، سونی ظاهرا تولید این دستگاه را به‌طور موقت متوقف کرده است. این گزارش براساس گفته‌های منابع آگاه از برنامه‌های سونی، ادعا می‌کند که فروش پلی استیشن وی آر ۲ از زمان عرضه در فوریه، به‌طور پیوسته افت کرده است و همین موضوع باعث انباشت موجودی فروخته نشده آن شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که سونی تاکنون خیلی بیشتر از ۲ میلیون دستگاه از این هدست تولید کرده است. باتوجه‌به تمرکز فعلی این شرکت بر فروش واحدهای فروخته نشده موجود، تولیدات آینده پلی استیشن وی آر ۲ متوقف شده است. گزارش‌هایی مبنی بر عدم دستیابی این هدست واقعیت مجازی به انتظارات سونی، حتی پیش از عرضه دستگاه وجود داشت. همچنین مدت کوتاهی پس از عرضه آن در سال گذشته، ادعا شد که این شرکت در واکنش به فروش ناامیدکننده برنامه‌های تولید هدست را کاهش داده است.

ماه گذشته سونی اعلام کرد که در حال آزمایش پشتیبانی از بازی‌های واقعیت مجازی کامپیوتر روی هدست پلی استیشن وی آر ۲ است و قصد دارد این قابلیت را در جریان سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی کند.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده