نویسنده: عرفان بدری
// دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰

بازی رایز آو رونین از گوست آو سوشیما الهام گرفته است

فومیهیکو یاسودا، کارگردان Rise of the Ronin درباره تأثیرات Ghost of Tsushima روی این بازی صحبت کرده است.

بازیRise of the Ronin به‌عنوان یک اثر اکشن ماجراجویی جهان-باز که در ژاپن اتفاق می‌افتد،‌ از زمان معرفی بسیار با بازی تحسین‌شده Ghost of Tsushima مقایسه شده است و هرچه به انتشار جدیدترین ساخته تیم نینجا نزدیک‌تر می‌شویم، شباهت‌های آن به Ghost of Tsushima بیشتر از قبل آشکار می‌شوند. باتوجه‌به این شباهت‌ها، طبیعی است که سازندگان Rise of the Ronin از محصول سامورایی استودیو ساکر پانچ الهامات زیادی گرفته باشند.

فومیهیکو یاسودا، کارگردان بازی Rise of the Ronin هم در جدیدترین مصاحبه خود با رسانه Automaton درباره این موضوع صحبت کرده است. او گفت که Ghost of Tsushima یکی از بازی‌هایی بود که استودیو تیم نینجا برای ساخت اولین پروژه جهان-باز خود از آن الهام گرفت و به مبارزات و سطح تحقیقات بازی درباره محل وقوع حوادث اشاره کرد.

یاسودا در صحبت‌های خود اظهار داشت: «Rise of the Ronin اولین بازی جهان-باز ما است و Ghost of Tsushima یکی از آثاری بود که ما به‌عنوان مرجع از آن استفاده کردیم و من به‌شخصه از آن لذت بردم. اینکه توسعه‌دهندگان تا این حد برای ساخت یک بازی در ژاپن تحقیق کرده بودند و همچنین برخی از موارد آن مثل سیستم مبارزات که با تحسین همراه شدند، برای من الهام‌بخش بودند. در آن زمان از خودم پرسیدم چرا ما نمی‌توانیم یک بازی مانند گوست آو سوشیما منتشر کنیم. این بازی انگیزه خوبی برای ساخت Rise of the Ronin بود.»

پوستر بازی Ghost of Tsushima

همچنین یاسوکه هایاشی، تهیه‌کننده شرکت Koei Tecmo نیز گفت بازی Rise of the Ronin با وجود شباهت‌هایی که به بازی Ghost of Tsushima دارد، همچنان شامل ویژگی‌های منحصربه‌فردی می‌شود که از یک ساخته استودیو تیم نینجا انتظار می‌رود.

او در این رابطه گفت: «این‌طور نیست که ما از وجود بازی Ghost of Tsushima آگاه نبوده باشیم، بلکه فکر می‌کنیم که مهم‌ترین مسئله، به‌کارگیری ویژگی‌های منحصربه‌فرد بازی‌های کویی تکمو و تیم نینجا است. اطمینان دارم که وقتی بازی Rise of the Ronin را تجربه کنید، اتمسفر، نبرد و جنبه‌های دیگری از ژاپنی بودن آن در مقایسه با سایر عناوین متفاوت‌تر و بهتر به‌نظر خواهند رسید.»

بازی Rise of the Ronin در تاریخ۳ فروردین ۱۴۰۳ (۲۲ مارس ۲۰۲۴) به‌طور انحصاری برای کنسول پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد. همچنین بازی Ghost of Tsushima هم در سال ۲۰۲۰ به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 عرضه شده بود، در تاریخ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۱۶ مه ۲۰۲۴) به پلتفرم کامپیوتر راه پیدا خواهد کرد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده