// شنبه, ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۶

کارگردان سابق Battlefield به انتقاد از الکترونیک آرتز پرداخت

مارکوس لتو، کارگردان سابق بازی Battlefield پس‌از جدایی از الکترونیک آرتز از این شرکت انتقاد کرده است.

کارگردان سابق بازی Battlefield پس‌از جدایی از الکترونیک آرتز و تعطیلی استودیو Ridgeline Games، از الکترونیک آرتز انتقاد کرده است. مارکوس لتو که یکی از خالقان مجموعه هیلو در استودیو بانجی است، در سال ۲۰۲۱ ریج‌لاین گیمز را در سیاتل زیرنظر EA تأسیس کرد. او کارگردان یک بازی بتلفیلد تک‌نفره جدید بود؛ اما ماه گذشته از این استودیو جدا شد و سپس ریج‌لاین کاملا تعطیل شد.

روز جمعه لتو در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «به‌تازگی زیاد صحبت نکرده‌ام زیرا درباره الکترونیک آرتز، جدایی اخیرم و رنج افراد زیادی در صنعت گیم از جمله تیم من به‌خاطر اخراج‌های گسترده نظر مثبتی ندارم.» او همچنین برخی کامنت‌های طرفداران را هم لایک کرد؛ ازجمله کامنتی که الکترونیک آرتز را مظهر حرص و طمع دانسته بود.

ماه گذشته لورا میل، رئیس EA Entertainment درجریان اعلام خبر تعدیل نزدیک‌به ۷۰۰ نفر، تعطیلی ریج‌لاین را هم اعلام کرد. برخی از کارمندان این استودیو به Ripple Effect واقع‌در لس آنجلس منتقل شدند که در حال کار روی اثری چندنفره از بتلفیلد است. نظارت‌بر پروژه تک‌نفره بعدی این سری هم به Criterion Games، سازنده Need For Speed منتقل شده است.

میل گفت: «مارکوس لتو شخصا تصمیم گرفت پروژه را ترک کند. برای اطمینان از ادامه کار، بلافاصله رهبری پروژه سینگل‌پلیر را به کرایتریون منتقل کردیم. درجریان این تغییرات، ریج‌لاین در سیاتل تعطیل خواهد شد و برخی اعضایش به ریپل افکت انتقال خواهند یافت. آن‌ها با تیم‌های DICE، ریپل و کرایتریون برای ساخت تجربه بعدی بتلفیلد همکاری خواهند کرد.»


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده