// پنجشنبه, ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۵۹

فروش بازی Final Fantasy 7 Rebirth با افت ۹۰ درصدی مواجه شد

براساس گزارش‌ جدید، فروش بازی Final Fantasy 7 Rebirth در ژاپن طی یک هفته به ۲۴ هزار و ۴۸۲ نسخه کاهش یافته است.

مجله Famitsu در جدیدترین گزارش خود از افت ۹۰ درصدی فروش بازی Final Fantasy 7 Rebirth در ژاپن خبر داد؛ فروش این اثر در بازه زمانی ۱۴ الی ۲۰ اسفند (۴ تا ۱۰ مارس) به آمار ۲۴ هزار و ۴۸۲ نسخه‌ای رسید. فروش کلی بازی در هفته دوم عرضه به رقم ۲۸۷ هزار و ۱۳۸ نسخه رسیده است و پیش‌‌ از آن در هفته اول با فروش ۲۶۲ هزار و ۶۵۶ نسخه در صدر فهرست قرار گرفته بود.

با درنظر داشتن بازخوردهای بسیار خوب منتقدان و طرفداران به Final Fantasy 7 Rebirth، این آمار می‌تواند برای بازیکن‌ها شوکه‌کننده تلقی شود. البته این آمار در راستا و به موازات فروش نسخه‌های پیشین این مجموعه در ژاپن قرار گرفت. این بازی که در تاریخ ۱۰ اسفند (۲۹ فوریه) برای پلی استیشن 5 منتشر شد، هم‌اکنون لقب «بازی‌ پیشنهادی متاکریتیک» را به دوش می‌کشد. همچنین نسخه دموی ریبرث که در اوایل ماه فوریه در دسترس کاربران قرار گرفت، بازخوردهای مثبت فراوانی را دریافت کرد.

یوشینوری کیتاسه، کارگردان بازی دلیل موفقیت بازی Final Fantasy 7 Rebirth را عرضه انحصاری آن روی پلی استیشن 5 خواند. او مدعی شد که تک‌پلتفرمی بودن یک اثر موجب توسعه یک‌پارچه‌تر آن می‌شود و در غیر این‌صورت امکان داشت که «طراحی بازی پسرفت قابل‌توجهی داشته باشد.»

پوستر بازی Final Fantasy 7 Rebirth

بازی Final Fantasy 7 Rebirth دومین نسخه از سه‌گانه این مجموعه است و بازی Final Fantasy 7 Remake در سال ۲۰۲۰ مورد تقدیر بسیاری از منتقدان قرار گرفت. در اخباری دیگر اعلام شد که توسعه نسخه کامپیوتر بازی Final Fantasy 16 در «مراحل پایانی» بهینه‌سازی قرار دارد. نائوکی یوشیدا، تهیه‌کننده اسکوئر اینکس ادعا کرد که عرضه نسخه دموی این اثر «دور نیست» و تا کمتر از یک سال در دسترس عموم قرار می‌گیرد. فاینال فانتزی ۱۶ در ژوئن سال ۲۰۲۳ برای پلی استیشن 5 منتشر شد.

اسکوئر انیکس در ماه گذشته از برنامه خود برای ایجاد تغییرات کلی و جدید در روند توسعه آثار مختلف خبر داد. تاکاشی کیریو مدعی شد که از این تغییرات یاد‌ شده در بهار ۲۰۲۴ رونمایی خواهد شد؛ گزارش‌ها و اخبار دیگر احتمال می‌دهند که در ماه آوریل از این تغییرات رونمایی می‌شود.


منبع InsiderGaming
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده