نویسنده: حسن اکرامی
// پنجشنبه, ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۲۲

ناشر بازی های مترو تغییر نخواهد کرد

شرکت امبریسر با وجود جدایی سیبر اینتراکتیو، امتیاز انتشار بازی‌های سری Metro را حفظ کرده است.

شرکت سیبر اینتراکتیو رسما جدایی خود از گروه امبریسر را اعلام کرده است. در این قرارداد چند استودیو که قبلا تحت مدیریت سیبر اینتراکتیو فعالیت می‌کرده‌اند نیز از شرکت امبریسر جدا خواهند شد. حال با‌توجه‌به اینکه استودیو 4A Games، سازنده سری Metro قبلا تحت مدیریت سیبر اینتراکتیو بوده است، معامله اخیر بندی دارد که براساس آن سیبر اینتراکتیو می‌تواند از گزینه خرید دو استودیو 4A Games و Zen، توسعه‌دهنده سری Zen Pinball استفاده کند.

امبریسر و سیبر اینتراکتیو به دلایل تجاری هنوز قیمتی برای این دو استودیو تعیین نکرده‌اند. بااین‌حال نکته جالب اینجا است که اگر سیبر اینتراکتیو بخواهد از اختیار خرید 4A Games استفاده کند و آن را به مالکیت خود درآورد، مجوز طولانی‌مدت و حقوق انتشار برای تمام بازی‌های فعلی و آینده سری مترو همچنان در اختیار شرکت PLAION که متعلق به امبریسر است، خواهد بود. همچنین امبریسر مالکیت پروژه AAA آینده استودیو 4A Games را که احتمالا بازی Metro بعدی باشد حفظ کرده است.

درحال‌حاضر می‌دانیم بازی Metro Awakening توسط استودیو ورتیگو گیمز در حال توسعه است. این بازی گیم‌پلی تیراندازی اول‌شخص و آخرالزمانی را در قالب تجربه‌ای واقعیت-مجازی ارائه خواهد کرد.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده