نویسنده: حسن اکرامی
// پنجشنبه, ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۰

سازنده بازی Warhammer 40,000: Space Marine 2 از گروه امبریسر جدا شد

استودیو Saber Interactive با معامله‌ای چند صد میلیون دلاری از شرکت امبریسر جدا شد.

گزارش‌های اخیر ادعا داشتند Saber Interactive در آستانه توافق با شرکت امبریسر است تا بتواند بار دیگر به‌صورت مستقل فعالیت کند. حال خبری رسمی صحت شایعه‌های گذشته را تایید کرده است. گروه Embracer در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد با فروش سیبر اینتراکتیو به شرکت Beacon Interactive موافقت کرده است. شرکت Beacon Interactive توسط متیو کارچ، یکی از بنیان‌گذاران سیبر اینتراکیتو با اهداف معاملاتی تأسیس شد.

امبریسر و کارچ از نوامبر ۲۰۲۳ برای انجام این معامله در حال رایزنی بودند و کارچ در آن زمان کناره‌گیری از مدیریت سیبر اینتراکتیو را پذیرفت تا از شکل‌گیری تضاد منافع در روند انجام معامله جلوگیری کند. ارزش این معامله حدود ۲۴۷ میلیون دلار است که ۴۴ میلیون دلار آن برای پرداخت بدهی‌های تعهدشده اختصاص می‌یابد. امبریسر در ادامه بیانیه خود تایید کرد در این معامله مجموعا ۳۸ پروژه در حال انجام توسعه بازی‌ به ارزش ۲۲۴ میلیون دلار واگذار خواهد شد. 

مبارزین انسانی در بازی Evil Dead: The Game

همچنین این معامله شامل فناوری‌های انجین اختصاصی و ابزارهای توسعه بازی متعلق‌به سیبر اینتراکتیو می‌شود. لارس وینگفورز، مدیرعامل امبریسر درباره این معامله گفت: «خوشحالم که راه‌حلی برد-برد برای معامله امبریسر و سیبر اینتراکتیو که اکنون ما را ترک می‌کند، پیدا کردیم. این معامله هردو شرکت را در موقعیت بهتری برای پیشرفت در آینده قرار می‌دهد. براساس تصمیم قبلی هیئت مدیره، امبریسر هم‌اکنون می‌تواند تمام فعالیت‌های خود را در روسیه متوقف کند؛ بااین‌وجود از مشاغل بسیاری که تحت مالکیت استودیو مستقل جدید قرار دارند حمایت خواهیم کرد.

ما شرکت‌های کلیدی، آی‌پی‌های ارزشمند و حقوق انتشار آینده را حفظ می‌کنیم. جریان بودجه نقدی به‌سرعت بهبود می‌یابد و ما همچنان متعهد‌ به کاهش بدهی خالص هستیم. این معامله فرصت بیشتری برای مدیریت بدهی مطابق‌با توافقات بانکی ایجاد می‌کند و انعطاف‌پذیری مالی را بهبود می‌بخشد. این اولین معامله ما طبق فرآیندهای سازماندهی اعلام‌شده است و گامی کوچک اما مهم برای تبدیل شدن امبریسر به منفعتی برای تمام کارمندان، بازیکن‌ها و سهام‌داران خواهد بود.»

مبارزه با هیولاها در Warhammer 40,000: Space Marine 2

در ادامه متیو کارچ درباره این معامله و آینده سیبر اینتراکتیو خاطرنشان کرد: «طی چهار سال گذشته من مفتخر بودم که بخشی از تحول شگفت‌انگیز امبریسر به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت بازی باشم. باتوجه‌به تلاش‌های شرکت مادر برای سازماندهی مجدد و انطباق بهتر با چالش‌های کنونی صنعت، ما مشترکا احساس کردیم برای هردو شرکت امبریسر و سیبر اینتراکتیو بهتر است تا مسیر خود را جدا کنند.

این واگذاری هر دو طرف معامله را در موقعیت بسیار بهتری برای رشد کسب‌و‌کار قرار می‌دهد. من همچنان سهام‌دار بزرگ و بلندمدت شرکت امبریسر باقی خواهم ماند و در چندین پروژه آینده آن همکاری می‌کنم. این معامله از معیشت صدها توسعه‌دهنده که بیش از دو دهه با بسیاری از آن‌ها کار کرده‌ام، محافظت خواهد کرد.»

طبق معامله انجام شده، سیبر اینتراکتیو مالکیت استودیوهایی ازجمله 3D Realms ،Slipgate Ironworks و New World Interactive را حفظ خواهد کرد اما مالکیت سایر استودیوها به‌مانند Aspyr Media ،Tripwire Interactive و Tuxedo Labs در اختیار امبریسر باقی می‌ماند. علاوه‌براین تایید شده است با اینکه سیبر اینتراکتیو می‌تواند از اختیار خود برای خرید استودیو 4A Games، توسعه‌دهنده سری Metro استفاده کند اما حق انتشار طولانی‌مدت تمام نسخه‌های فعلی و آینده این سری در اختیار PLAION، زیرمجموعه امبریسر خواهد بود.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده