نویسنده: حسن اکرامی
// سه شنبه, ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۰

سازنده بتلفیلد با یکی از اعضای کلیدی خود خداحافظی کرد

یکی از کارگردان‌های خلاق سری بتلفیلد از شرکت الکترونیک آرتز و استودیو دایس جدا شده است.

استودیو دایس اخیرا یکی دیگر از توسعه‌دهندگان مطرح خود را از دست داده است. این خبر در حساب کاربری لینکدین کریگ موریسون، کارگردان خلاق سری بتلفیلد اعلام شد. این کارگردان در ادامه نوشته است که پس از ترک الکترونیک آرتز قصد دارد به‌عنوان مدیر نوآوری در استودیو تازه‌تأسیس Blue Scarab Entertainment مستقر در استکهلم سوئد مشغول به کار شود.

موریسون قبل از پیوستن به استودیو دایس حدود ۹ سال را در فانکام گذراند و در آن‌جا کارگردان خلاق استودیوی مونترال بود. این توسعه‌دهنده تقریبا ۸ سال هم در شرکت بلیزارد سپری کرد و دو سال از آن را به‌عنوان طراح ارشد سری World of Warcraft فعالیت داشت.

درنهایت موریسون در ماه اوت ۲۰۲۱ به‌عنوان کارگردان خلاق به استودیو دایس پیوست و یک سال بعد تا مدیر نوآوری ارشد این استودیو ارتقاء رتبه پیدا کرد. موریسون چند ماه بعد از پیوستن به دایس، قصد خود برای خلق جهان یکپارچه بتلفیلد درکنار اعمال تغییرات زیاد در ساختار مجموعه را اعلام کرد. حال این کارگردان قبل از تحقق اهداف خود تصمیم گرفته است تا استودیو دایس را ترک کند.

قبل از خروج موریسون، شرکت EA رسما اعلام کرد که استودیو Ridgeline Games تعطیل می‌شود. این استودیو در سال ۲۰۲۱ برای توسعه بخش داستانی و تک‌نفره بتلفیلد آتی تأسیس شده بود. این اعلامیه EA تنها کمی بعد از تأیید خبر خروج مارکوس لتو، یکی از بنیان‌گذاران استودیو منتشر شد.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده