نویسنده: حسن اکرامی
// دوشنبه, ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۴۱

نسخه کامپیوتر فاینال فانتزی 16 در مرحله نهایی بهینه‌سازی است

تهیه‌کننده فاینال فانتزی 16 تایید کرد نسخه کامپیوتر بازی در مرحله نهایی بهینه‌سازی قرار دارد و یک دمو برای آن منتشر می‌شود.

تیم کریتیو بیزینس یونیت 3 از شرکت اسکوئر انیکس در حال آماده شدن برای عرضه دومین بسته الحاقی پولی بازی فاینال فانتزی 16 به‌نام The Rising Tide است و برنامه دارد آن را در بهار امسال به‌دست بازیکن‌های پلی استیشن 5 برساند. این استودیو علاوه‌بر ساخت دی‌ال‌سی همزمان روی نسخه کامپیوتر بازی Final Fantasy 16 کار می‌کند. این نسخه هنوز تاریخ عرضه دقیقی ندارد و حال تهیه‌کننده بازی به جزئیاتی از آن اشاره کرده است.

نائوکی یوشیدا در جدیدترین مصاحبه خود تایید کرد نسخه کامپیوتر فاینال فانتزی 16 در مرحله نهایی بهینه‌سازی قرار دارد: «ما هم‌اکنون در مرحله نهایی بهینه‌سازی قرار داریم. تاریخ عرضه نسخه کامپیوتر بستگی به زمانی دارد که ما بفهمیم تجربه بازی به چه مشخصات سخت‌افزاری نیاز دارد؛ بنابراین هم‌اکنون تلاش ما به فهمیدن مشخصات سیستم موردنیاز اختصاص یافته است. به‌طور‌طبیعی انتظار می‌رود مشخصات سیستم موردنیاز برای تجربه فاینال فانتزی 16 تا حدودی بالا باشد. ما برای اعلام اینکه چه‌زمانی می‌توانیم از این نسخه رونمایی کرده یا تاریخ عرضه آن را مشخص کنیم، به فرصت بیشتری نیاز داریم.»

تصویر هنری بازی Final Fantasy 16

اسکوئر انیکس تلاش می‌کند مشخصات سیستم موردنیاز برای تجربه بازی را زودتر اعلام کند. علاوه‌براین تیم توسعه عرضه یک نسخه دمو برای کمک بیشتر به بازیکن‌های پی‌سی را در برنامه دارد. یوشیدا دراین‌باره افزود: «برای انجام این کار، ما به‌دنبال انتشار یک دمو برای نسخه پی‌سی هستیم. من درحال‌حاضر نمی‌توانم درباره جزئیات زمان عرضه دمو صحبت کنم و باید آن را به فرصت بهتر و موقعیت مناسبی موکول کنم. چیزی‌که از آن اطمینان داریم این‌ است‌ که زمان عرضه خیلی دور نیست. این زمان تا یک یا دو سال آینده طول نمی‌کشد و احتمالا نزدیکتر خواهد بود؛ بنابراین تا آن زمان با ما همراه باشید.»

نسخه کامپیوتر بازی Final Fantasy 16 به‌طور رسمی در سپتامبر ۲۰۲۳ وارد چرخه توسعه شد. این نسخه شامل بسته‌های الحاقی بازی می‌شود؛ بنابراین عرضه آن پس از انتشار The Rising Tide منطقی است. اسکوئر انیکس هنوز درباره ساخت دنباله یا نسخه فرعی فاینال فانتزی 16 به مطلبی اشاره نکرده و احتمال عرضه دی‌ال‌سی جدید برای آن را کاملا رد نکرده است. بااین‌وجود تهیه‌کننده بازی از طرفداران درخواست کرد منتظر محتوای جدید نباشند.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده