نویسنده: عرفان بدری
// یکشنبه, ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۲

مایکروسافت در گذشته به عرضه بازی Halo روی پلی استیشن فکر کرده بود

پیتر مور، رئیس سابق ایکس باکس می‌گوید که مایکروسافت در گذشته به عرضه بازی‌های Halo روی پلی استیشن فکر کرده بود.

سری بازی‌های Halo که از اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی کار خود را آغاز کرد که بخش مهمی از هویت ایکس باکس را شکل داده است. اگرچه این مجموعه از نظر عده‌ای از طرفداران از دوران اوج خود فاصله زیادی گرفته است، اما همچنان اهمیت زیادی برای ایکس باکس دارد. مدتی پیش شایعه‌های زیادی در رابطه با عرضه بازی‌های انحصاری ایکس باکس روی پلی استیشن منتشر شدند.

بازی Starfield، بازی Indiana Jones and the Great Circle و حتی سری بازی‌های Gears of War و Halo جزو آثار شاخصی هستند که شایعات می‌گویند روزی به پلی استیشن راه پیدا می‌کنند، اما در ادامه این شایعات تکذیب شدند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت از سال‌ها پیش قصد داشته است که مجموعه Halo را به پلی استیشن بیاورد. پیتر مور، رئیس اسبق ایکس باکس اخیرا مصاحبه‌ای با IGN داشته است که در آن تأیید کرد مایکروسافت سال‌ها پیش عرضه سری بازی‌های Halo روی پلی استیشن را بررسی کرده است.

تصویر پیتر مور، رئیس سابق ایکس باکس در کنار کنسول ایکس باکس 360

او در این رابطه گفت: «من صحبت‌های مربوط‌به Halo روی پلی استیشن را به‌یاد دارم.» او در صحبت‌های خود گفت چنین موضوعاتی همواره در صنعت بازی‌های ویدیویی بررسی می‌شوند و حتی اگر ایده‌ای مثل انتشار Halo برای پلی استیشن مضحک به‌نظر برسد، اما بازهم ایکس باکس تمام احتمالات را را برای رشد در نظر می‌گیرد. مایکروسافت در حالی در آن دوره به آوردن Halo روی پلی استیشن فکر می‌کرد که در بازار کنسول ایکس باکس 360 فروش بیشتری نسبت به پلی استیشن 3 داشت و این مجموعه نیز به‌لطف بازی Halo 3 دوران اوج خود را سپری می‌کرد.

مور اضافه می‌کند که اگر ناشری بتواند درآمد خود را ازطریق پلتفرم‌های دیگر سه یا چهار برابر کند، اهمین چندانی به هویت یک برند نمی‌دهد و برای این سود آن را قربانی می‌کند. او می‌گوید که به‌طور مثال اگر محدود بودن Halo به ایکس باکس باعث درآمد ۲۵۰ میلیون دلاری می‌شود و عرضه آن روی پلی استیشن می‌تواند درآمد این مجموعه را به یک میلیارد دلار برساند، پس مایکروسافت به‌شدت درباره این احتمال فکر می‌کند.

در همین مصاحبه، پیتر مور کمی هم از افکار و پیش‌بینی‌های خود در آینده گفت. طبق گفته او، مایکروسافت می‌تواند آینده خود را بر بستر یک اکوسیستم ابری بنا کند و احتمال دارد تا اولین گام‌های خود را در این زمینه در سال ۲۰۲۴ بردارد. پیتر مور از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ در مایکروسافت مشغول بود و سپس به الکترونیک آرتز پیوست.


منبع Tech4Gamers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده