// یکشنبه, ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۰

اپل از تعلیق حساب سازنده Fortnite صرف‌نظر کرد

شرکت اپل در جدیدترین بیانیه خود اعلام کرد که روند تعلیق حساب اپیک گیمز متوقف شده است و به‌زودی به حالت اولیه‌ خود باز خواهد گشت.

در جدیدترین اخبار بازی مطلع شدیم که شرکت Apple از روند حذف حساب توسعه‌دهنده Epic Games و خدمات آن صرف‌نظر کرده است. اپل در راستای بیانه‌ پیشین اپیک گیمز اعلام کرد که حساب این شرکت به حالت اولیه‌ خود باز خواهد گشت.

اپل در اوایل هفته همزمان با بیانیه‌های تیم سویینی، رئیس اپیک گیمز (که ترفندهای تجاری اپل را نقد کرده بود) حساب توسعه‌دهنده این شرکت را بست. اتحادیه اروپا پیش‌ از این  اپل را مجاب به پذیرفتن متغیرهای دیگر درکنار فروشگاه اپ استور روی دستگاه‌های خود کرد. براساس گزارش‌های مارک گرومن از رسانه بلومبرگ، شرکت اپل باید از قوانین بازار دیجیتال اتحادیه اروپا پیروی می‌کرد و در این راستا، به شعبه سوئد اپیک گیمز اجازه امضای توافق‌نامه و پیوستن به برنامه توسعه‌دهندگان اپل را داد.

شرکت اپیک گیمز در بیانیه‌ای اظهار داشت: «اپل به ما اطلاع داد که در جریان پیروی از دستورات اتحادیه اروپا، حساب توسعه‌دهنده ما را به حالت قبلی برمی‌گرداند. این موضوع به توسعه‌دهندگان خاطرنشان می‌کند که اتحادیه اروپا، شرکت‌‌های واسطه را مجاب به پیروی از قوانین بازار دیجیتال می‌کند تا آن‌ها به مسئولیت‌‌های خود پایبند بمانند. ما طبق برنامه قبلی قصد عرضه دوباره فروشگاه اپیک گیمز و بازی فورتنایت روی دستگاه‌های مبتنی‌بر iOS در اروپا را داریم. پیش به جلو!»

قوانین بازار دیجیتال اپل را به‌عنوان یک شرکت واسطه مجاب می‌کند تا به برنامه‌ها و فروشگاه‌‌های مختلف اجازه فعالیت در پلتفرم‌‌های خود را بدهد. این قانون با درنظرداشتن مالکیت تام اپل بر فروشگاه خود، قصد جلوگیری از ایجاد انحصار و شکل‌گیری توزیع‌کننده واحد برنامه‌ها، محتوا و... روی یک پلتفرم را دارد. اپل در صورت عدم تغییر برنامه‌‌های خود در اروپا، در مقابل قوانین بازار دیجیتال قرار می‌گرفت و در نتیجه باید جریمه‌های سنگینی را پرداخت می‌کرد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده