نویسنده: حسن اکرامی
// شنبه, ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۰

فاینال فانتزی ۱۶ می‌تواند میزبان بسته الحاقی جدیدی شود

نائوکی یوشیدا، تهیه‌کننده Final Fantasy 16 احتمال عرضه بسته‌های الحاقی بیشتر برای بازی را کاملا رد نمی‌کند.

نائوکی یوشیدا، تهیه‌کننده بازی فاینال فانتزی ۱۶، در جدیدترین مصاحبه خود خاطرنشان کرد که امکان ساخت بسته الحاقی بیشتر برای بازی وجود دارد، اما بازیکن‌ها نباید به این زودی‌ها منتظر چنین محتوایی باشند. کاربران Final Fantasy 16 درحال‌حاضر برای تجربه دومین بسته الحاقی بازی به ‌نام The Rising Tide آماده می‌شوند و درکنار آن تمایل دارند تا در مورد احتمال عرضه دی‌ال‌سی‌های بیشتر اطلاعاتی از اسکوئر انیکس دریافت کنند.

تهیه‌کننده فاینال فانتزی ۱۶ در پاسخ به این سؤال گفت با اینکه نمی‌توان این احتمال را کاملا رد کرد، توسعه بسته الحاقی بیشتر بعید است: «پاسخ به این سؤال دشوار است. پاسخ صادقانه من این است که درحال‌حاضر چیزی نمی‌دانم. درعین‌حال احتمال عرضه بسته الحاقی بیشتر صفر نخواهد بود. من نمی‌خواهم احتمال‌هایی را که ممکن است به واقعیت تبدیل شوند، از بین ببرم؛ چراکه ما تلاش و زمان زیادی را صرف ساختن این بازی کردیم و فناوری‌های پیشرفته زیادی در آن استفاده شده است.»

کلایو و جاشوآ در پوستر بازی Final Fantasy 16

یوشیدا در ادامه خاطرنشان کرد که تجربه‌های اسکوئر انیکس در زمان توسعه فاینال فانتزی ۱۶ بسیار ارزشمند هستند؛ چراکه باعث شد تیم توسعه چیزهای زیادی درباره ساخت یک بازی بزرگ تک‌نفره و پشتیبانی از آن تا زمان انتقال روی پروژه جدید یاد بگیرد. بااین‌حال احتمال می‌‌رود که اسکوئر انیکس تمایل داشته باشد تا به‌جای توسعه بسته‌های الحاقی Final Fantasy 16، کار روی پروژه جدیدی را در آینده شروع کند.

یوشیدا توضیح داد: «به‌همین دلیل ما توانستیم تجربه‌های زیادی کسب کنیم و آموخته‌های بسیاری داریم که احتمالا می‌توانیم از آن‌ها در تولید بسته الحاقی یا پروژه آینده استفاده کنیم. احساس صادقانه من این است که تیم می‌خواهد چالش تازه‌ای را تجربه کند و به سمت پروژه‌ای متفاوت حرکت می‌کند. شاید این پروژه یک بازی کاملا جدید باشد یا حتی شکل کاملا تازه‌ای از سرگرمی را معرفی کند. من احساس می‌کنم درنهایت این تصمیم تبدیل به بهترین مسیر ممکن برای بازیکن‌ها و استودیو ما می‌شود. بااین‌حال بار دیگر تاکید می‌کنم که احتمال ساخت دی‌ال‌سی بیشتر برای فاینال فانتزی ۱۶ صفر نخواهد بود.»

بازی Final Fantasy 16 توسط استودیو Creative Business Unit 3 از شرکت اسکوئر انیکس ساخته شد و در سال گذشته روی پلی استیشن 5 دردسترس قرار گرفت. این استودیو همزمان پشتیبانی از بازی MMORPG محبوب فاینال فانتزی ۱۴ را برعهده دارد و هم‌اکنون مشغول توسعه بسه الحاقی جدید آن با نام Dawntrail است.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده