// شنبه, ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۵

مایکروسافت نگران پایان کار کنسول‌ها بود

پیتر مور، رئیس سابق ایکس باکس، از نگرانی مایکروسافت درباره پایان عصر کنسول‌ها در زمان کنسول ایکس باکس 360 سخن گفت.

در هر نسل از کنسول‌ها، این حدس‌وگمان وجود دارد که آیا این عصر آخرین دوران کنسول گیمینگ خواهد بود یا خیر و بنابر گفته پیتر مور، رئیس سابق ایکس باکس، ظاهرا در زمان ایکس باکس 360 هم چنین بحثی وجود داشته است. او در مصاحبه با رسانه IGN گفت که در زمان حضورش در ایکس باکس، این تیم در سال ۲۰۰۷ درباره آینده گیمینگ فکر می‌کرد.

مور گفت: «با دیدی وسیع‌تر، حتی در زمان حضور من در مایکروسافت، ما در سال ۲۰۰۷ می‌گفتیم آیا این آخرین نسل کنسول‌ها است؟ آیا تلویزیون‌ها با تراشه‌ای عرضه خواهند شد که توانایی اجرای بازی را دارند و فقط به یک دسته نیاز خواهید داشت؟ آیا پی‌سی یک تحول شگرف است؟»

سپس مصاحبه‌گر به سال ۲۰۰۷ اشاره کرد و گفت زمان خیلی دوری برای مطرح‌کردن چنین مسائلی است. مور پاسخ داد: «بله، در زمان ایکس باکس 360 بود. این نگرانی وجود داشت. اگر درباره چیزی فکر می‌کردید که در میانه دهه ۲۰۰۰ عرضه شد، [با خود می‌گفتید] پایان دهه چگونه خواهد بود و براساس چرخه‌ها که معمولا پنج یا ۶ ساله بودند، می‌پرسیدید پنج یا ۶ سال بعد به چه شکل خواهد بود؟ آیا به کنسول دیگری نیاز داریم؟ خب، درنهایت پاسخ مثبت بود؛ اما تردیدهایی وجود داشت.»

همچنان حدس‌وگمان‌های زیادی درباره آینده کنسول‌‌ها وجود دارند و بسیاری اعتقاد دارند که کنسول‌ها به پایان راه خود خواهند رسید. البته فعلا بنابر گفته ایکس باکس، حداقل شاهد یک کنسول قدرتمند دیگر در سال‌های پیش‌رو خواهیم بود.


منبع PureXbox
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده