// جمعه, ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۳۸

رئیس سابق ایکس باکس: مایکروسافت از بازار کنسول خارج خواهد شد

رئیس سابق ایکس باکس معتقد است که شرکت مایکروسافت در آینده از بازار سخت‌‌افزاری و فروش کنسول کناره‌گیری خواهد کرد.

ایکس باکس و پلی استیشن طی دو دهه گذشته در بازار سخت‌افزار به رقابت پرداخته‌اند و موفقیت سونی در این زمینه، می‌تواند نتایج متفاوتی را برای مایکروسافت در پی داشته باشد؛ این شرکت همزمان با جذب بیش از ۳۴ میلیون کاربر در سرویس ایکس باکس گیم پس، نتوانسته است کنسول‌های نسل نهمی خود را به‌خوبی بفروشد. مایکروسافت به‌تازگی روند عرضه بازی‌های مولتی‌-پلتفرم خود را آغاز کرده است.

پیتر مور، رئیس سابق ایکس باکس با درنظر گرفتن تصمیم‌های اخیر مایکروسافت، خروج این شرکت از بازار سخت‌افزاری را پیش‌بینی می‌کند. مور طی مصاحبه‌ای با رسانه IGN پیرامون ایکس باکس و آینده آن صحبت کرد و مدعی شد که مایکروسافت همیشه روی مواردی که در آن بهترین است متمرکز می‌شود.

این موارد یادشده شامل نقش مایکروسافت به‌عنوان یک شرکت نرم‌افزاری و خدماتی می‌شود. زمانی‌که از مور در مورد احتمال رها کردن بازار سخت‌افزار توسط ایکس باکس پرسیده شد، تأکید کرد که تصمیمات اخیر فیل اسپنسر نشان‌گر چنین آینده‌ای است. او همچنین با اشاره کردن به تکمیل قرارداد اکتیویژن بلیزارد اظهار داشت که این ادغام می‌تواند به معنای بازگشت مایکروسافت به مسیر یک شرکت کاملا نرم‌افزاری باشد.

پیتر مور

اکنون که مایکروسافت یکی از بزرگ‌ترین ناشران بازی تلقی می‌شود چنین سرنوشتی دور از ذهن نیست، اما مور به‌طور کلی در مورد آینده کنسول‌ها مطمئن نیست؛ چراکه معتقد است تمامی کنسول‌ها به‌هنگام تکراری شدن، کنار گذاشته خواهند شد و این مسیر تنها شامل مایکروسافت نمی‌شود. البته باید در نظر داشت که موارد یاد‌شده تنها حدس و گمان‌های پیتر مورد پیرامون آینده صنعت بازی‌هایی ویدیویی است.

از طرف دیگر می‌‌توان وجود کنسول‌های نسل دهم را با قطعیت تایید کرد؛ چراکه مایکروسافت به‌تازگی از آغاز روند تولید نسل بعدی کنسول‌های خود خبر داد و احتمال می‌رود که کنسول بعدی ایکس باکس توسط تیم سازنده سری Surface طراحی شود.


منبع tech4gamers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده