// پنجشنبه, ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰

اپل بار دیگر حساب اپیک گیمز، خالق فورتنایت را بست

حساب توسعه‌دهنده اپیک گیمز در فروشگاه اپ استور که به واسطه آن بازی‌ها و برنامه‌های این شرکت در اختیار دستگاه‌های اپل قرار می‌گرفتند بسته شد.

Epic Games به‌تازگی اعلام کرد که Apple حساب این شرکت را حذف کرده است؛ حسابی که اپیک گیمز به واسطه آن بازی‌ها و برنامه‌های خود را روی فروشگاه اپیک گیمز و در اختیار دستگاه‌های iOS و macOS قرار می‌داد.

این اخبار در راستای حکم قضایی اتحادیه اروپا منتشر شد؛ حکمی که شرکت اپل را مجاب به پذیرفتن متغیرهای دیگر درکنار فروشگاه اپ استور روی دستگاه‌های خود می‌کند. این به آن معنا است که اپل با انجام چنین کاری فضای رقابتی مناسبی را برای فروشگاه‌ خود و دیگران ایجاد می‌‌‌کند. پیش‌تر شرکت اپیک گیمز از علاقه خود برای اضافه کردن فروشگاه اپیک روی گوشی‌های آیفون گفته بود. اپیک گیمز طی بیانیه‌ای اظهار داشت:

«اپل با ازبین‌بردن حساب توسعه‌دهنده اپیک گیمز، یکی از بزرگ‌ترین رقیب‌های احتمالی در مقابل اپ استور را حذف کرد. آن‌ها با تضعیف کردن ما به‌عنوان یک رقیب موفق، قصد دارند تا به باقی توسعه‌دهندگان ثابت کنند که در صورت رقابت با اپل یا نقد ترفند‌های غیرمنصفانه‌شان چه سرنوشتی در انتظار آن‌ها است.»

براساس گفته‌های اپیک گیمز، اپل بیانه‌های متفاوتی را در شبکه اجتماعی ایکس یا توییتر سابق که در آن تیم سویینی، رئیس اپیک گیمز ترفند‌های تجاری اپل را نقد کرده بود منتشر کرده است؛ همچنین اپل شرکت اپیک گیمز را تهدیدی برای اکوسیستم تلقی کرد.

دعوای حقوقی اپل و اپیک گیمز

اپیک گیمز در ادامه پیرامون همکاری پیشین خود با اپل برای عرضه برنامه‌ها، تکنولوژی‌ها و حتی بازی‌های مختلف روی دستگاه‌های این شرکت گفت؛ مواردی که شامل Rocket League Sideswipe ،RealityScan ،PostParty ،Unreal Remote 2 و حتی کارهای قراردادی مانند Horizon Chase 2 و Wonderbox می‌شد.

از طرف دیگر اپل در مورد باطل کردن حساب اپیک گیمز در فروشگاه خود اظهار داشت که این تصمیم در راستای «رفتارها و اعمال گذشته و کنونی» این شرکت گرفته شده است. اپل در این بیانیه نوشت:

«اپیک گیمز با نقض فاحش وظایف قراردادی خود در مقابل اپل، موجب شد تا دادگاه حق حذف کردن تمامی حساب‌های اصلی و فرعی اپیک یا بخش‌های زیردست آن را در اختیار کامل اپل قرار دهد؛ ما با درنظرگرفتن رفتار‌ها و اعمال اپیک گیمز در گذشته و پیش‌رو، تصمیم بر اجرایی کردن این حق گرفتیم.»


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده