نویسنده: عرفان بدری
// پنجشنبه, ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۰

خریداری استودیو سازنده Helldivers 2 توسط سونی صحت ندارد

یکی از اعضای ارشد Arrowhead Game، سازنده بازی Helldivers 2 شایعه خریداری این استودیو توسط سونی را تکذیب کرد.

معمولا بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی استودیوهایی را برای خرید انتخاب می‌کند که چند سالی به‌شکل سکند-پارتی با آن‌ها همکاری کرده‌اند. به‌طور مثال توسعه‌دهندگانی مثل استودیوی گوریلا گیمز، اینسامنیاک گیمز، هاوس‌مارک و بلوپوینت گیمز چندین سال با همکاری سونی برای کنسول‌های پلی استیشن به‌طور انحصاری بازی می‌ساختند تا اینکه بعد از چند سال توسط این شرکت خریداری شدند.

اخیرا سونی با همکاری استودیوی مستقل اروهد گیم، بازی Helldivers 2 را به‌بازار عرضه کرده است که به‌موفقیت غیرمنتظره‌ای دست پیدا کرد. باتوجه‌به این موفقیت می‌توان گفت که نه‌تنها راه برای همکاری‌های بیشتر میان سونی و این استودیو باز است، بلکه اروهد گیم جزو گزینه‌های محتمل برای خریداری توسط پلی استیشن به‌نظر می‌رسد.

با این تفاسیر، طبیعی است که شایعه‌ها و گزارش‌های مختلفی در سطح اینترنت منتشر شوند و ادعای خریداری اروهد گیم توسط سونی را داشته باشند. اخیرا شایعه‌ای پخش شده است که می‌گوید سونی برای خریداری اروهد گیم با این استودیو به‌توافق رسیده است. بااین‌حال قبل از اینکه این شایعه بیشتر از این دست به‌دست شود، یوهان پیلستت، مدیرعامل و کارگردان استودیوی اروهد گیم در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) به‌صراحت این شایعه را جعلی خواند و خریداری شدن توسط سونی را تکذیب کرد.

بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی اخیرا ۹۰۰ نفر از کارمندان خود در سراسر جهان را اخراج کرد که این موضوع نه‌تنها روی استودیوهای بزرگی مثل ناتی داگ، اینسامنیاک گیمز و گوریلا گیمز تأثیر گذاشت، بلکه حتی استودیوی لندن هم به‌طور کامل تعطیل شد. همچنین توسعه برخی از پروژه‌های استودیوهای مختلف لغو شده‌اند؛ بنابراین می‌توان گفت که در چنین شرایطی موضوع خرید استودیوی جدید توسط سونی، حداقل برای مدتی چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد و اگر چنین خبری در اینترنت منتشر شد، باید کاملا به‌چشم یک شایعه به آن نگاه کنیم.

بازی Helldivers 2، جدیدترین ساخته استودیوی اروهد گیم هم‌اکنون ازطریق پلتفرم‌های پلی استیشن 5 و کامپیوتر قابل تجربه است.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده