نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۵

ریمیک Resident Evil 5 زودتر از انتظار معرفی می‌شود

به‌نظر می‌رسد که شرکت کپکام برای معرفی نسخه ریمیک بازی Resident Evil 5 در آینده نزدیک برنامه دارد.

شایعه‌هایی مبنی‌بر کار کپکام روی بازی Resident Evil 9 و ریمیک‌های دیگری از مجموعه به گوش می‌رسند. مدتی قبل یکی از اینسایدرهای سرشناس ادعا کرد که پنج نسخه از رزیدنت ایول در دست توسعه است. ریمیک Resident Evil 5 احتمالا یکی از این آثار خواهد بود و فعالیت‌های اخیر کپکام نشان می‌دهند که این بازی زودتر از انتظار معرفی می‌شود.

شرکت Capcom بازی‌های زیادی را برای انتشار در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ معرفی نکرده است؛ بنابراین حتی یک اشاره کوچک به ریمیک بعدی مجموعه باعث خوشحالی طرفدارها خواهد شد. کاربری از توئیتر با نام PRE-Alarabiya اخیرا متوجه تغییراتی در صفحه Resident Evil 5 در پایگاه SteamDB شد. رزیدنت ایول ۵ پیش از انتشار نسخه طلایی Resident Evil 4 Remake سه آپدیت دریافت کرده است که شامل حذف نام، توضیحات و زمان عرضه بازی بود.

تغییرات صفحه Resident Evil 5 در پایگاه SteamDB

شرکت کپکام از مدت‌ها پیش تغییری در صفحه Resident Evil 5 در پایگاه SteamDB ایجاد نکرده بود؛ بنابراین انجام چنین تغییراتی پس از سه سال عجیب به‌نظر می‌رسد. اگر نگاهی به روند انتشار نسخه‌های قبلی رزیدنت ایول داشته باشیم، متوجه می‌شویم که کپکام پیش از معرفی ریمیک رزیدنت ایول ۴ نیز چنین رویکردی را در پیش گرفته بود. با کنارهم قراردادن شواهد به‌نظر می‌رسد که شرکت Capcom برای رونمایی از ریمیک نسخه پنجم آماده می‌شود.

در گذشته کپکام نام Resident Evil 4 را در استیم به Resident Evil 4 (2005) تغییر داد تا گیمرها صرفا از روی نام بتوانند نسخه ریمیک را از نسخه اصلی تشخیص دهند. نظر به اینکه کپکام نام Resident Evil 5 را تغییر داده است، به‌نظر می‌رسد که طرفدارها باید منتظر معرفی نسخه ریمیک این بازی در آینده نه‌چندان دور باشند؛ هرچند این بازی احتمالا در سال ۲۰۲۴ به‌دست گیمرها نمی‌رسد و تنها به رونمایی از آن در سال جاری بسنده خواهد شد.

بازی Resident Evil 4 Remake به‌عنوان آخرین ریمیک مجموعه موفق به فروش ۶ میلیون نسخه شده است؛ درحالی‌که مجموع فروش بازی‌های رزیدنت ایول به ۱۶۰ میلیون نسخه نزدیک می‌شود. درنتیجه دور از ذهن نخواهد بود که کپکام بخواهد با معرفی ریمیک Resident Evil 5 موفقیت‌های بیشتری کسب کند. البته هیچ یک از این موارد به‌طور رسمی تأیید یا تکذیب نشده است و طرفدارها باید زمان بیشتری را برای انتشار اطلاعات موثق منتظر بمانند.


منبع Tech4Gamers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده