// یکشنبه, ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۱

رکوردشکنی استیم با ثبت ۳۴ میلیون کاربر همزمان

استیم توانسته است رکورد ۳۴ میلیون کاربر همزمان را ثبت کند که ۱۱ میلیون آن در حال تجربه بازی‌ها بودند.

پلتفرم استیم همچنان به پادشاهی خود در بازار پی‌سی گیمینگ ادامه می‌دهد و در سال ۲۰۲۴ و پس از بیست سال، این سلطنت همچنان در حال گسترش است. با اینکه رقیبانی مثل اپیک گیمز تلاش کرده‌اند تاج‌وتخت پلتفرم ولو را به زیر بکشند، اما استیم همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. در سومین ماه سال میلادی جاری، استیم رکورد دیگری را با داشتن ۳۴ میلیون کاربر همزمان ثبت کرده است.

براساس آمار SteamDB، امروز، سوم مارس (۱۳ اسفند)، پلتفرم استیم ۳۴ میلیون و ۶۴۹ هزار و ۵۸۳ نفر کاربر همزمان داشته است. دیروز برای اولین‌بار این تعداد از مرز ۳۴ میلیون نفر گذر کرد و امروز این رکورد بهبود یافته است. این آمار در سال میلادی قبلی ۳۲ میلیون کاربر بود. در کمتر از یکسال این آمار دو میلیون بهبود یافته است که نشان‌از رشد روزافزون صنعت گیم دارد.

امسال بازی‌هایی مثل Palworld و Helldivers 2 روی استیم عرضه شدند که موفقیت بزرگی را تجربه کرده‌اند. بازی Palworld دومین بازی از نظر تعداد بازیکن همزمان روی این پلتفرم است و از بازی Counter-Strike 2 هم پیشی گرفته است. همچنین تصمیم ولو برای ورود به بازار کنسول‌های دستی به این رشد کمک کرد. استیم دک کنسول منتخب بازیکنان زیادی است که درواقع راه ساده‌تری از پی‌سی گیمینگ برای بازیکنان کنسولی ارائه می‌کند.

در سال ۲۰۲۴، ولو و پلتفرمش همچنان سردمدار بازار پی‌سی گیمینگ هستند و رشد این بازار برای شرکت موردنظر سودمند است. طبق اطلاعات SteamDB، از بین این ۳۴ میلیون نفر، بیش از ۱۱ میلیون در حال تجربه بازی‌ها بودند. با وجود آثاری مثل Elden Ring، هل‌دایورز ۲، Palworld و Baldur's Gate 3، پی‌سی گیمینگ و استیم یکی از بهترین دوران‌های خود را سپری می‌کنند.


منبع Tech4Gamers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده