// چهار شنبه, ۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۰

اپیک گیمز قربانی حمله هکری شد

شرکت اپیک گیمز، سازنده فورتنایت با حمله هکرها رو‌به‌رو شده است و ۲۰۰ گیگابایت اطلاعات این شرکت دزدیده شده است.

شرکت اپیک گیمز، سازنده فورتنایت با یک حمله هکری رو‌به‌رو شده است که طی آن، تقریبا ۲۰۰ گیگابایت اطلاعات این شرکت دزدیده شده‌اند. Mogilevich، گروه مسئول این حمله چنین ادعایی را مطرح کرده است؛ هرچند هنوز اپیک پاسخی به این ادعا نداده است.

اطلاعات هک شده شامل ایمیل، رمز، نام کامل، اطلاعات پرداخت، کد منبع و دیگر اطلاعات هستند؛ هرچند مشخص نیست این اطلاعات مربوط‌به مشتریان یا کارمندان اپیک گیمز است یا هر دو. این گروه باج‌افزاری در حال اخاذی برای بازگرداندن اطلاعات است یا می‌خواهد آن را به گروه دیگری بفروشد. تاریخ نهایی پرداخت پول ۴ مارس (۱۴ اسفند) تعیین شده است.

این گروه هنوز مدرکی دال‌بر هک خود ارائه نکرده است؛ اما ظاهرا آن‌ها ماه گذشته توانسته بودند زیرمجموعه‌ای از شرکت نیسان، سازنده خودرو را هم هک کنند. اخیرا حملات باج‌افزاری چندین شرکت صنعت ویدیوگیم را تحت تاثیر قرار داده است. در جدیدترین نمونه، اینسامنیاک گیمز، سازنده Spider-Man با این حملات رو‌به‌رو شد که طی آن اطلاعات کارمندان و برنامه‌های توسعه آتی این شرکت در سطح اینترنت پخش شدند.

در ماه اکتبر ۲۰۲۳ هم پلیس اروپا ادعا کرده بود گروه هکری مسئول حمله‌به کپکام را از بین برده است. آن گروه هم اطلاعات محرمانه کارمندان و برنامه‌های توسعه آینده ناشر ژاپنی را افشا کرده بود.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده