نویسنده: عرفان بدری
// سه شنبه, ۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۰

شایعه تأخیر در عرضه نینتندو سوییچ ۲ قوت گرفت

به‌نظر می‌رسد که شرکت نینتندو می‌خواهد تا کنسول نینتندو سوییچ ۲ را در ماه مارس ۲۰۲۵ روانه بازار کند.

به‌نظر می‌رسد که کنسول بعدی شرکت نینتندو در ماه مارس ۲۰۲۵ (اسفند ۱۴۰۳ یا فروردین ۱۴۰۴) به بازار عرضه خواهد شد. نشریه ژاپنی Nikkei در گزارش جدیدی خبر تأخیر در عرضه کنسول نینتندو سوییچ ۲ را تأیید کرده است. در این گزارش آمده است که نینتندو عرضه جانشین نینتندو سوییچ را به دلیل جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی تأمین سخت‌افزار به تعویق انداخته است؛ مشکلاتی که گریبان‌گیر کنسول‌های نسل ۹ سونی و مایکروسافت نیز شده بود. 

همان‌طور که نشریه Nikkei گزارش داد، با اینکه نینتندو برای عرضه کنسول سوییچ ۲ تا پایان سال ۲۰۲۴ برنامه داشت، اما برای اطمینان از اینکه کمبودی در موجودی این سخت‌افزار در زمان عرضه وجود نداشته باشد، تصمیم به تأخیر گرفته است تا از فروش مجدد کنسول و کوتاه‌کردن دست دلال‌های بازار سیاه جلوگیری کند. علاوه‌براین ظاهرا نینتندو می‌خواهد در زمان عرضه این کنسول، کمبودی از نظر تعداد بازی‌های دردسترس برای تجربه وجود نداشته باشد.

این گزارش می‌گوید که کنسول جدید نینتندو مانند نینتندو سوییچ یک دستگاه هیبریدی خواهد بود و نسبت‌به صفحه نمایش ۶/۲ اینچی مدل اصلی نینتندو سوییچ از صحنه نمایش بزرگ‌تری بهره خواهد برد.

در این گزارش می‌خوانیم که اگر تولید نینتندو سوییچ ۲ و بازی‌های موجود برای آن به اندازه کافی نباشد، این احتمال وجود دارد که این کنسول حتی دیرتر از ماه مارس ۲۰۲۵ به‌دست طرفدارها برسد. اگر که این کنسول نیز مانند نینتندو سوییچ در ماه مارس عرضه شود، می‌توان انتظار رونمایی از آن تا اواخر سال ۲۰۲۴ را داشت.

پس از انتشار گزارش تأخیر در عرضه کنسول نینتندو سوییچ ۲، ارزش سهام شرکت نینتندو ۸/۸ درصد افت کرد.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده