نویسنده: عرفان بدری
// دوشنبه, ۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۵

الکترونیک آرتز با کارگردان بتلفیلد خداحافظی کرد

مارکوس لهتو، یکی از خالقان مجموعه Halo و کارگردان بازی جدید Battlefield، استودیو Ridgeline Games و شرکت الکترونیک آرتز را ترک کرد.

در میان جدیدترین اخبار بازی مطلع شدیم که مارکوس لهتو از الکترونیک آرتز جدا شده است. او دو سال پیش به این شرکت پیوست و وظیفه کارگردانی بازی جدید Battlefield را برعهده گرفت که توسط استودیو Ridgeline Games در حال توسعه است. او به‌تازگی تمام ارجاعات به بازی‌های Battlefield و استودیو Ridgeline Games را از حساب فیسبوک خود حذف کرده است.

درحال‌حاضر نمی‌دانیم که لهتو خودش الکترونیک آرتز را ترک کرده است یا اینکه او با تعطیلی استودیو Ridgeline Games از کار خود اخراج شده است. پس از عرضه ناموفق بازی Battlefield 2042 در اواخر سال ۲۰۲۱ تیم Ridgeline Games واقع در سیاتل شروع به توسعه تجربه‌های داستانی جدید در دنیای بتلفیلد کرد. فعلا از وضعیت این پروژه‌ها اطلاعاتی در دست نیست، اما لهتو اوایل این ماه تصویری از استودیو Ridgeline Games و کارکنان آن منتشر کرد و به‌نظر می‌رسد که همه چیز به‌خوبی پیش می‌رفت.

مارکوس لهتو در سال ۲۰۰۰ با پیوستن به استودیو بانجی کار حرفه‌ای خود را در صنعت بازی‌های ویدیویی آغاز کرد. او تا سال ۲۰۱۲ در بانجی بود و روی آثاری مثل بازی Halo: Combat Evolved، بازی Halo 2، بازی Halo 3، بازی Halo: ODST و بازی Halo: Reach کار کرد. او سپس با همکاری تعدادی از اعضای سابق بانجی استودیوی V1 Interactive را تأسیس کرد و رئیس و کارگردان آن بود، اما پس از عرضه ناموفق بازی Disintegration این استودیو تعطیل شد. در ادامه نیز او به Ridgeline Games پیوست که حالا آن‌جا را نیز ترک کرده است.


منبع Insider Gaming
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده