نویسنده: عرفان بدری
// جمعه, ۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۰

هیدتاکا میازاکی از ریمیک Bloodborne می‌گوید

هیدتاکا میازاکی به‌تازگی درباره Bloodborne و احتمال بازسازی بازی صحبت کرده است.

استودیو فرام‌سافتور در دهه گذشته به‌خصوص با انتشار بازی Elden Ring موفقیت‌های زیادی داشته است. بااین‌حال هنوز هم تعداد زیادی از گیمرها هستند که علاقه زیادی به بازی Bloodborne دارند؛ اثری که در سال ۲۰۱۵ به‌طور انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر شد. این اثر جزو معدود بازی‌های انحصاری نسل هشتم سونی است که هنوز ریمستر، ریمیک با به‌روزرسانی نسل ۹ دریافت نکرده است.

حالا اخیرا هیدتاکا میازاکی، رئیس استودیو فرام‌سافتور در مصاحبه جدید خود با رسانه یوروگیمر درباره بازی Bloodborne گفت: «این بازی، اثری است که به اندازه طرفدارها برای ما بسیار عزیز است. این من را بسیار خوشحال می‌کند که می‌بینم هنوز افراد زیادی به آن علاقه دارند.»

او همچنین درباره احتمال ساخت ریمیک بازی Bloodborne، نظیر ریمیک بازی Demon’s Souls استودیو بلوپوینت گیمز گفت: «فکر می‌کنم استفاده از سخت‌افزار جدید قطعا مزیت بزرگی برای این ریمیک‌ها است. چیزهایی که نمی‌توانستید در نسل‌های قبلی سخت‌افزار به آن‌ها برسید، موارد خاصی که نمی‌توانستید ارائه کنید، سخت‌افزار جدید گاهی اوقات آن را ممکن می‌سازد.

با این‌حال نمی‌توان گفت که این همه ماجرا است. من فکر می‌کنم که صرفا از نقطه نظر کاربر، سخت‌افزار مدرن این امکان را به بازیکن‌های بیشتری می‌دهد تا همه بازی‌ها را تجربه کنند؛ بنابراین دلیل ساده‌ای دارد، اما به‌عنوان یک بازیکن فکر می‌کنم که دسترسی‌پذیری اهمیت دارد. من فکر می‌کنم که این می‌تواند نیروی محرکه عرضه یک بازی قدیمی برای یک پلتفرم جدید باشد.»

میازاکی همچنین درباره محبوبیت بازی Bloodborne و تقاضای زیاد طرفدارها برای ساخت نسخه ریمیک گفت: «به‌بیان ساده، برای من خیلی خوشحال‌کننده است که می‌بینم این بازی خاطرات خاص زیادی، چه برای من و چه برای افراد دیگری که روی آن روی کار کرده‌اند، تداعی می‌کند. زمانی‌که این احساسات پرشور جامعه طرفدارها را می‌بنیم، قطعا هیجان‌زده می‌شویم و احساس خوشبختی زیادی داریم که این بازی و خاطرات را ساختیم.»

در چند سال اخیر شایعه‌ها و گزارش‌های زیادی در رابطه با ساخت یک ریمیک یا ریمستر از بازی Bloodborne منتشر شده‌اند. حتی مدتی پیش یک منبع خبری معتبر اعلام کرد که این اثر در یک نقطه زمانی برای پلتفرم‌های پلی استیشن 5 و کامپیوتر در دست ساخت بوده است. طبق اسناد داخلی که از هک استودیو اینسامنیاک گیمز به‌دست آمده‌اند، بازی Bloodborne تا پایان سال مالی ۲۰۲۰ نزدیک به ۷/۵ میلیون نسخه فروش داشته است.

درحال‌حاضر استودیو فرام‌سافتور روی بسته الحاقی Shadow of the Erdtree برای بازی Elden Ring کار می‌کند که در تاریخ ۱ تیر ۱۴۰۳ (۲۱ ژوئن ۲۰۲۴) برای پلتفرم‌های ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و کامپیوتر منتشر خواهد شد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده