نویسنده: محسن وزیری
// چهار شنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۰

یکی از اعضای باسابقه رمدی، استارتاپ بازی‌ های موبایلی راه‌اندازی می‌کند

اُسکاری هاکینن، از اعضای باتجربه‌ی استودیو رمدی به تازگی استارتاپی مربوط به اپلیکیشن و بازی‌های موبایل به نام فیوچرفلای در شهر هلسینکی فنلاند راه‌اندازی کرده است. همراه زومجی باشید.

هاکینن که پیشتر مدیر مسئول توسعه‌ی بازی‌ها در رمدی بوده و روی بازی‌هایی چون Alan Wake کار کرده است، استودیوی جدید با ۹ کارمند در هلسینکی ایجاد کرده، شهری که زادگاه استارتاپ‌های موبایلی است. انتظار می‌رود بازی‌های موبایلی، کسب و کاری ۳۰ میلیارد دلاری در سال جدید رقم بزنند و در مقیاسی بزرگتر نسبت به گذشته، رقیب کنسول‌ها شوند.

تیم هاکینن شامل توسعه‌دهندگان اپلیکیشن و بازی باسابقه‌ای از شرکت‌هایی بزرگی است که از میان آن‌ها می‌توان به رمدی، الکترونیک آرتز، مایکروسافت، سالِیک و یوزر اینتلیجنس اشاره کرد. آن‌ها روی بازی‌هایی چون Alan Wake ،Shadow Cities ،Death Rally ،Hero Hunt ،Agents of Storm و بازی انحصاری ایکس‌باکس وان، Quantum Break کار کرده‌اند.

هدف فیوچرفلای ساخت اپلیکیشن‌های کاربردی رایجی است که داخل آن‌ها بازی‌های مختلفی گنجانده شده است.

هاکینن، مدیر ارشد محصولات در فیوچرفلای در مورد نحوه‌ی آغاز به کار استودیوی خود می‌گوید:

اوایل سال ۲۰۱۴، ایده‌ای به ذهن من خطور کرد که اصلاً نمی‌توانستم از آن بگذرم، در نهایت گروهی از توسعه‌دهندگان را گرد هم آوردم تا آن ایده را عملی کنیم و در زمان بی‌کاریمان، روی آن کار کنیم. کارها به مرور زمان پیش رفتند و از آن زمان اتفاقات بسیاری افتاده است. ما سرمایه جذب کردیم و با آغاز این ماجراجویی هیجان‌انگیز، وارد دنیای استارتاپ‌ها شدیم.

futurefly-
او ادامه می‌دهد:

ما بسیار خوشحالیم که سرمایه‌گذاران در این مرحله از ما حمایت می‌کنند، چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ ارائه‌ی نظرات و پیشنهادات برای ادامه‌ی راه. مأموریت اصلی ما پر کردن فضای اپ‌های رایج و مورد نیاز با بازی‌ها است. ما اپلیکیشن‌هایی طراحی می‌کنیم که همراه با مکانیسم‌های قابل بازی عرضه‌ می‌شوند و این مکانسیم‌ها جزئی اساسی از اپلیکیشن‌ها هستند.
این روش جدیدی است و چیزی است که برای توضیحش، بهتر است نمونه‌ای از آن را نشان کاربر داد تا اینکه درباره‌اش صحبت کنیم. خوشبختانه، ما تمام‌وقت در حال توسعه‌ی اولین محصولمان هستیم، بنابراین لازم نیست زمان زیادی منتظر بمانید.

هاکینن می‌گوید تیم او در حال ساخت یک بازی پیام‌رسان است که تمام ویژگی‌های مثبت اپ‌هایی چون واتس‌اپ، کیک و وی‌چت را دارد و در عین حال شامل بازی‌هایی است که بخش اصلی برنامه به شمار می‌روند.

فیوچرفلای اولین سرمایه‌ی خود را در سال ۲۰۱۴ دریافت کرد و همچنین توسط شرکت تِکِس، سازمان سرمایه‌گذاری فنلاندی در زمینه‌ی فناوری و اختراعات پشتیبانی می‌شود.

منبع: Venture Beat


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده