// چهار شنبه, ۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۵

پلی استیشن پورتال برای اجرای بازی‌های PSP هک شد

اندی نگوین در صفحه توئیتر خود از هک پلی استیشن پورتال و اجرای برنامه شبیه‌ساز PPSSPP روی این دستگاه خبر داد.

بر اساس ادعای اندی نگوین در شبکه اجتماعی ایکس، دستگاه پلی استیشن پورتال هک شده است تا بتواند برنامه شبیه‌ساز PPSSPP را اجرا کند. این برنامه یک شبیه‌ساز رایگان و متن‌باز کنسول دستی Playstation Portable یا PSP است و روی پلتفرم‌های iOS، اندروید، ویندوز، مک، لینوکس، Wii U، نینتندو سوییچ و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس دردسترس است.

نظر به اینکه دستگاه پلی استیشن پورتال بر پایه سیستم عامل اندرویدی کار می‌کند، به‌نظر می‌رسد که این موضوع کار هکرها را ساده‌تر کرده باشد. اندی نگوین، مهندس آسیب‌پذیری ابری در گوگل، ضمن تقدیر از xyz و کالی سونسون برای کمک به انجام این کار در یک بیانیه تأکید کرد که کارشان با هک پلی استیشن پورتال تمام نشده است و هنوز در مرحله‌ای نیست که بتوان آن را به‌زودی دردسترس عموم قرار داد.

این اتفاق می‌‌تواند راه را برای هک دستگاه‌های بیشتر سونی باز کند. پلی استیشن ویتا یک دستگاه رؤیایی برای کاربران خانگی بود، اما پلی استیشن پورتال تجربه بسیار محدودتری ارائه می‌دهد؛ چراکه شرکت سونی این دستگاه را طوری طراحی کرده است که تنها بتواند بازی‌های پلی استیشن 5 را به‌شکل استریم اجرا کند.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده