نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۸

تعداد بازیکنان همزمان بازی Helldivers 2 از ۴۰۰ هزار نفر عبور کرد

بازی Helldivers 2 که این روزها مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است، با عبور از مرز ۴۰۰ هزار بازیکن همزمان در استیم حتی از آمار GTA 5 در پلتفرم پی سی نیز فراتر رفت.

بازی Helldivers 2، ساخته‌ی استودیوی Arrowhead به یک دستاورد چشم‌گیر دیگر دست پیدا کرد. این بازی با ثبت رکورد ۴۰۹.۳۶۷ بازیکن فعال در پلتفرم استیم، بازی‌های فوق‌العاده پرطرفداری مانند GTA 5 را که تقریبا ۹ سال پیش رکورد ۳۶۴.۵۴۸ بازیکن فعال را به ثبت رسانده بود پشت سر گذاشت. پیش از این هم اعلام پیشی گرفتن تعداد بازیکنان همزمان این بازی از بازی‌های مدرن بزرگی مانند Starfield و Destiny 2 خبرساز شده بود تا به‌خاطر شلوغ شدن بیش از حد سرورهای بازی، توسعه‌دهندگان خود را مجبور به افزایش حداکثر ظرفیت تعداد بازیکنان خود کند.

آخرین‌بار سازندگان بازی در پیامی رسمی به بازیکنان اعلام کرد ظرفیت سرورها برای خدمات‌رسانی به بازیکن‌های همزمان روی هردو پلتفرم کامپیوتر و پلی استیشن 5 تا ۴۵۰ هزار نفر افزایش یافته است. این اولین‌بار نیست که استودیو Arrowhead مجبور می‌شود ظرفیت سرور را برای رفع مشکلات مشابه افزایش دهد. این توسعه‌دهنده در هفته گذشته اعلام کرد سقف تعداد بازیکن‌های همزمان را روی هردو پلتفرم تا ۳۶۰ هزار نفر افزایش می‌دهد. 

کاراکتر بازی Helldivers 2

بااینکه احتمالا این مشکلات برای بازیکن‌ها آزاردهنده باشند اما بروز آن‌ها برای توسعه‌دهنده و سونی نشانه استقبال شگفت‌انگیز بازیکن‌ها است. بازی Helldivers 2 بیش از ۸ سال در استودیوی Arrowhead در دست ساخت بوده و تا تاریخ ۱۱ فوریه ۲۰۲۴ حدود یک میلیون نسخه را به کاربران خود فروخته است. درحالی‌که انتظار می‌رود آمار کلی فروش بازی تاکنون بیشتر شده باشد، ارووهد از همین حالا تصمیم گرفته است تا تیم توسعه‌دهندگان بازی خود را برای محتوای آینده گسترش دهد.

سازندگان این بازی قبلاً اعلام کردند که یک نقشه راه از پیش تعیین شده را برای محتوای پیش روی آن در نظر گرفته بودند اما باتوجه‌به تغییرات گسترده‌ای که در نگاه ناشر و سرمایه‌گذاران این بازی به وجود آمده است، درحال آماده کردن برنامه‌ی جدیدی برای این منظور هستند. Helldivers 2 هم‌اکنون برای پی سی و پلی استیشن 5 در دسترس قرار دارد. این بازی از قابلیت چندنفره کراس پلتفرم برخوردار است و ممکن است در آینده قابلیت cross-progression را نیز برای کاربران به ارمغان آورد.

البته باوجود تعداد بازیکنان زیادی که از آن استقبال کردند، هنوز این مسئله تأیید نشده است. بازی Helldivers 2 بزرگ‌ترین عرضه بازی‌های فرست‌پارتی سونی در استیم را رقم زد و در این راه از بازی‌هایی ازجمله God of War و Marvel’s Spider-Man پیشی گرفت.

نظر شما درباره این بازی چیست؟ لطفاً بازخوردهای خود را با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده