نویسنده: حسن اکرامی
// یکشنبه, ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۵۸

ظرفیت سرورهای Helldivers 2 بار دیگر افزایش یافت

به‌دنبال استقبال گسترده بازیکن‌ها، سازنده Helldivers 2 مجبور به افزایش ظرفیت سرورها شد.

به‌نظر می‌رسد استقبال از بازی تیراندازی و کوآپ Helldivers 2 بسیار فراتر از انتظار استودیو Arrowhead بوده است؛ چراکه محبوبیت و آمار بازیکن‌های این بازی همچنان گسترش می‌یابد و از آمادگی و پیش‌بینی تیم توسعه‌دهنده فراتر رفته است. استقبال بالا باعث شد از زمان عرضه Helldivers 2 شاهد مشکلات متعددی در تجربه بازی روی کامپیوتر و پلی استیشن 5 باشیم؛ به‌طوری‌که ازدحام بیش‌ازحد بازیکن‌ها و به‌دنبال آن شلوغی سرورها باعث به وجود آمدن باگ‌هایی در سیستم پیشرفت، اتصال به سرور و مشکلات دیگر شده است.

دراین‌میان استودیو Arrowhead تلاش گسترده‌ای برای رفع مشکلات بازی می‌کند و در جدیدترین اقدام ظرفیت سرورهای بازی را افزایش داده است. این سازنده در پیامی رسمی به بازیکن‌های 2 Helldivers اعلام کرد ظرفیت سرورها برای خدمات‌رسانی به بازیکن‌های همزمان روی هردو پلتفرم کامپیوتر و پلی استیشن 5 تا ۴۵۰ هزار نفر افزایش یافته است. بااین‌وجود توسعه‌دهنده درباره بروز مشکلات مربوط‌به پیشرفت و اتصال به سرور هشدار داد.

قهرمانان بازی Helldivers 2 آماده فرود روی سیاره بیگانه

میستی هارت، مدیر بخش پشتیبانی استودیو Arrowhead در ردیت خاطرنشان کرد: «اخیرا ما همراه‌با جهش بازیکن‌های همزمان، مشکلاتی مرتبط با ظرفیت سرور داشتیم. این مشکلات اختلال‌هایی به شکل شکست مأموریت‌ها، بازگشت بازیکن به سفینه یا خروج از سیستم بازی ایجاد کردند. تیم ما به‌طور شبانه‌روزی برای بهبود این موارد تلاش می‌کند. درحالی‌که ما توانسته‌ایم برخی از مشکلات را رفع کنیم اما هنوز تلاش زیادی جهت ارائه تجربه‌ای ایده‌آل برای تمام بازیکن‌های Helldivers باقی‌مانده است.

به‌همین دلیل ما مجبور شدیم سقف تعداد بازیکن‌ همزمان بازی را به ۴۵۰ هزار برسانیم تا ثبات بیشتری در عملکرد سرورها ایجاد شود. ما به همکاری با شرکای خود برای افزایش این سقف ادامه خواهیم داد. اگر مشکلات مربوط‌به پیشرفت دارید، لطفا بازی را مجددا راه‌اندازی کنید تا موارد پشتیبانی شده همگام‌سازی شوند. از صبر شما متشکریم.»

این اولین‌بار نیست که استودیو Arrowhead مجبور می‌شود ظرفیت سرور را برای رفع مشکلات مشابه افزایش دهد. این توسعه‌دهنده در هفته گذشته اعلام کرد سقف تعداد بازیکن‌های همزمان را روی هردو پلتفرم تا ۳۶۰ هزار نفر افزایش می‌دهد. بااینکه احتمالا این مشکلات برای بازیکن‌ها آزاردهنده باشند اما بروز آن‌ها برای توسعه‌دهنده و سونی نشانه استقبال شگفت‌انگیز بازیکن‌ها است.

بازی Helldivers 2 بزرگ‌ترین عرضه بازی‌های فرست‌پارتی سونی در استیم را رقم زد و در این راه از بازی‌های بزرگی ازجمله God of War و Marvel’s Spider-Man پیشی گرفت. این بازی اخیرا آمار اوج ۳۳۳ هزار بازیکن همزمان را ثبت کرده و از بازی‌های محبوبی مانند دستینی 2، استارفیلد و هیلو اینفینیت تعداد بازیکن همزمان بیشتری داشته است.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده