نویسنده: عرفان بدری
// جمعه, ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۰

فروش بازی Alan Wake 2 به ۱.۳ میلیون نسخه رسید

رمدی اینترتینمنت تأیید کرد که بازی Alan Wake 2 با فروش ۱/۳ میلیونی سریع‌ترین فروش در میان آثار این استودیو را داشته است.

استودیوی رمدی اینترتینمنت اخیرا در یک بیانیه مطبوعاتی اطلاعاتی از عملکرد بازی‌های خود در زمینه فروش را به اشتراک گذاشت. براساس این اطلاعات، بازی Alan Wake 2 تا پایان سال ۲۰۲۳ به فروش یک میلیون نسخه‌ای رسیده بود، اما اکنون با فروش ۳۰۰ هزار نسخه دیگر به فروش ۱/۳ میلیون نسخه‌ای دست پیدا کرده است. دنباله بازی Alan Wake همچنین توانسته است تا نسبت‌به دیگر آثار رمدی در مدت زمان بسیار کمتری به این میزان فروش برسد.

رمدی اینترتینمنت می‌گوید که بازی Alan Wake 2 در دو ماه اول عرضه خود بیش از ۵۰ درصد فروش بیشتری نسبت‌به چهار ماه اول انتشار بازی Control داشته است و حتی بیش از سه برابر کنترل فروش دیجیتالی داشته است. بازی Control از زمان انتشار خود در سال ۲۰۱۹ تاکنون چهار میلیون نسخه فروخته است.

رمدی در ادامه اضافه کرد که یک بازی عالی می‌تواند در دراز مدت به فروش بیشتری دست پیدا کند و انتظار دارد که این موضوع در مورد بازی Alan Wake 2 نیز صدق کند. آن‌ها قصد دارند تا همچنان به تبلیغ و پشتیبانی از الن ویک ۲ بپردازند و داستان بازی را با دو بسته الحاقی پولی گسترش دهند. استودیو Remedy همچنین برنامه دارد تا با انتشار به‌روزرسانی‌ها و فعالیت‌های دیگر از این بازی و جامعه طرفدارها پشتیبانی کند.

ترو ویرتالا، مدیرعامل رمدی نیز در یک بیانیه جداگانه اعلام کرد که موفقیت بازی Alan Wake 2 تأثیر مثبتی روی سایر پروژه‌های این استودیو داشته است و اکنون اعضای تیم توسعه بازی به جمع سازنده‌های پروژه Condor، بازی Control 2 و ریمیک دو نسخه اول بازی‌های Max Payne اضافه شده‌اند، آن‌ها انتظار دارند تا این پروژه‌ها با افزایش سرعت توسعه تا نیمه اول سال ۲۰۲۴ وارد مرحله‌های بعدی تولید شوند..

بازی Alan Wake 2 هم‌اکنون ازطریق پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس قابل تجربه است. این اثر موفق شد تا در مراسم گیم اواردز ۲۰۲۳ برنده جایزه‌های بهترین کارگردان بازی، بهترین کارگردان هنری و بهترین روایت داستان شود.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده