نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۵

فروش بازی Metro Exodus از ۱۰ میلیون نسخه عبور کرد

بازی شوتر پسا-آخرالزمانی Metro Exodus استودیو 4A Games به رکورد جدیدی در زمینه فروش دست یافت.

استودیو 4A Games مشغول توسعه دو بازی دیگر از مجموعه مترو است. بااین‌حال بازی Metro Exodus به‌عنوان آخرین نسخه این مجموعه هنوز عملکرد خوبی در زمینه فروش دارد. اکنون این توسعه‌دهنده اعلام کرد که فروش بازی مترو اکسدس از زمان عرضه در ماه فوریه ۲۰۱۹ از مرز ۱۰ میلیون نسخه در همه پلتفرم‌ها عبور کرده است. در ماه مه ۲۰۲۳ اعلام شد که این بازی شوتر پسا-آخرالزمانی موفق به فروش ۸.۵ میلیون نسخه در سراسر جهان شده است.

بازی Metro Exodus به‌عنوان یک دنباله برای Metro: Last Light گیمرها را با آرتیوم، آنا و متحدان‌شان همراه می‌کند که مسکو را برای حست‌وجوی بقایای بشریت در لوکوموتیو Aurora ترک می‌کنند. این بازی برعکس نسخه‌های قبلی دارای مأموریت‌هایی با محیط‌های وسیع برای کاوش، اقلام کلکسیونی و نقاط شاخص است. تهیه برخی از آیتم‌های قابل ساخت در حین حرکت امکان‌پذیر است و با تکمیل مأموریت‌های جانبی می‌توان ارتقاهای جدیدی به‌دست آورد.

بازی Metro Exodus درحال‌حاضر در پلتفرم‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و کامپیوتر قابل تجربه است. بازی Metro Awakening یک پیش‌درآمد واقعیت مجازی برای Metro 2033 است و در سال ۲۰۲۴ برای پلی استیشن VR2، متا کوئست ۲، متا کوئست ۳ و هدست‌های VR کامپیوتر عرضه می‌شود. نسخه چهارم مترو نیز در دست توسعه است و وقتی منتشر می‌شود که آماده باشد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده