نویسنده: عرفان بدری
// پنجشنبه, ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۸

سونی بازی‌ های انحصاری بیشتری را به کامپیوتر می‌آورد

سونی به‌دنبال این است که بازی‌های انحصاری بیشتری را برای کامپیوتر عرضه کند تا حاشیه سود بخش گیمینگ خود را بهبود ببخشد.

هیروکی توتوکی، رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی طی یک جلسه پرسش و پاسخ در پایان آخرین جلسه گزارش مالی این شرکت اعلام کرد که سونی می‌خواهد با یک استراتژی تهاجمی حاشیه سود خود را افزایش دهد. آوردن بازی‌های انحصاری بیشتر از پلی استیشن به کامپیوتر بخشی از این استراتژی خواهد بود.

توتوکی از تاریخ یک آوریل ۲۰۲۴ (۱۳ فروردین ۱۴۰۳) کار خود را به‌عنوان مدیرعامل موقت بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی آغاز خواهد کرد، در پاسخ به افرادی که سؤال داشتند که چطور درآمد ناخالص این شرکت افزایش اما سود آن کاهش یافته است، اعلام کرد که آن‌ها برنامه‌ای برای بهبود این وضعیت دارند که با تمرکز روی سخت‌افزار و نرم‌افزارهای انحصاری پیش خواهد رفت.

او در این رابطه گفت: «چگونه می‌توان مجموعه محصولات خود را بدون نیاز به تخفیف‌های زیاد عرضه کنیم که نه‌تنها قیمت مناسبی داشته باشند، بلکه بتوانیم با فروش عادلانه آن‌ها سفر تجاری‌مان را به‌شکل پایدار ادامه دهیم؟ من شخصا فکر می‌کنم که این موضوعی مهم و فرصتی خوب و مناسبی برای ما فراهم کرده است. در گذشته به‌دنبال افزایش محبوبیت کنسول‌ها بودیم و هدف اصلی از انتشار یک بازی انحصاری، افزایش محبوبیت یک کنسول‌ بود.

مبارزه مرد عنکبوتی با دشمنان بازی Marvel’s Spider-Man

این مشکلی ندارد، اما به عملکردی هماهنگ نیاز دارد، بنابراین می‌توان در صورت در اختیار داشتن محتوای انحصاری قدرتمند، آن‌ها را نه‌تنها در کنسول خودمان، بلکه در پلتفرم‌های دیگر مانند کامپیوتر نیز عرضه کرد تا به این شکل بازی در دسترس مخاطبان بیشتر قرار بگیرد که این موضوع می‌تواند به بهبود سود عملیاتی کمک کند، بنابراین این یکی از مواردی است که ما می‌خواهیم به‌شکل مستمر روی آن کار کنیم. من شخصا فکر می‌کنم فرصت‌هایی برای بهبود حاشیه سود وجود دارد، بنابراین می‌خواهم برای بهبود  عملکرد سود فروش تهاجمی عمل کنم.»

سونی در آخرین گزارش درآمدی خود اطلاعات مهم زیادی را اعلام کرد که در میان آن‌ها می‌توان به اخباری مبنی بر فروش ۵۴/۸ میلیون واحد کنسول پلی استیشن 5 در سراسر جهان اشاره کرد. این شرکت همچنین اعلام کرد که تا قبل از آوریل ۲۰۲۵ (فروردین ۱۴۰۴) هیچ بازی انحصاری بزرگی از مجموعه‌های اصلی خود منتشر نخواهد کرد. همچنین سونی پیش‌بینی فروش کنسول پرچم‌دار خود را برای سال مالی جاری کاهش داده است و اکنون انتظار دارد به‌جای ۲۵ میلیون، ۲۱ میلیون پلی استیشن 5 را به‌فروش برساند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده