نویسنده: عرفان بدری
// چهار شنبه, ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۹

فعلا منتظر عرضه بازی جدید از مجموعه‌های بزرگ پلی استیشن نباشید

سونی اعلام کرد که قرار نیست تا پایان سه ماه اول سال ۲۰۲۵ بازی از مجموعه‌های اصلی عرضه شود.

شرکت سونی مدت کوتاهی پیش بازی Helldivers 2 را منتشر کرد و برنامه دارد تا بازی Stellar Balde، بازی Rise of the Ronin و ریمستر بازی Until Dawn را نیز تا پایان سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه کند. درحالی‌که استودیوهای بازی‌سازی سونی همچنان مثل روال گذشته در حال توسعه بازی‌های انحصاری برای پلی استیشن 5 هستند، اما تا به اینجا که تقریبا می‌توان گفت نیمه اول عمر این کنسول به پایان رسیده است، سرعت انتشار آثار انحصاری سونی کم شده و تنها بازی انحصاری پرچم‌دار این کنسول فقط Marvel’s Spider-Man 2 بوده است.

حالا همان‌طور که بسیاری انتظار داشتند، سونی خبر داده است که فعلا تا یک سال خبری از عرضه هیچ بازی براساس مجموعه‌های بزرگش برای پلی استیشن 5 نخواهد بود. در جریان جلسه گزارش مالی اخیر سونی، هیروکی توتوکی، رئیس، مدیر ارشد اجرایی و مدیر مالی گروه سونی اظهار داشت که آن‌ها برای عرضه هیچ بازی‌ای از مجموعه‌های اصلی موجود خود تا ماه آوریل ۲۰۲۵ (فروردین ۱۴۰۴) برنامه ندارند. او در این رابطه گفت:

«درباره نرم‌افزارهای انحصاری، هدف ما ادامه تمرکز روی تولید آثار با کیفیت بالا و توسعه بازی‌های لایو سرویس است؛ بااین‌حال که هم‌اکنون پروژه‌های بزرگی در حال توسعه هستند، ما قصد نداریم تا در سال مالی آینده هیچ بازی جدیدی از مجموعه‌های اصلی خود مثل God of War Ragnarok و Marvel’s Spider-Man 2 منتشر کنیم.»

پیتر پارکر ومایلز مورالس در بازی  marvel’s spider-man 2

بازی Helldivers 2 اولین بازی انحصاری سونی در سال ۲۰۲۴ بود که عملکرد کیفی و تجاری خوبی داشت. بازی Rise of the Ronin و بازی Stellar Blade نیز به‌ترتیب در تاریخ‌های ۲۲ مارس (۳ فروردین ۱۴۰۳) و ۲۶ آوریل (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) منتشر خواهند شد و نسخه ریمستر بازی Until Dawn نیز تا پایان سال ۲۰۲۴ از راه می‌رسد. به‌طور رسمی اعلام شده است که بازی Death Stranding 2: On the Beach در سال ۲۰۲۵ منتشر می‌شود.

بااین‌حال باتوجه‌به‌گفته‌های هیروکی توتوکی به‌نظر نمی‌رسد که این اثر در سه ماه اول سال ۲۰۲۵ عرضه شود. طبق اطلاعات به‌دست آمده از هک چند وقت پیش استودیوی اینسامنیاک گیمز، احتمال دارد که بازی Marvel’s Venom نیز در سال ۲۰۲۵ منتشر شود، بااین‌حال فعلا از آن به‌شکل رسمی رونمایی نشده است. سونی در جلسه گزارش مالی خود تأیید کرده است که کنسول پلی استیشن 5 تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ (۱۰ دی ۱۴۰۲)، تعداد ۵۴/۸ میلیون واحد فروش داشته است.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده