نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰

فروش پلی استیشن 5 به ۵۴.۸ میلیون دستگاه رسید

سونی در سه‌ماهه سوم سال مالی جاری ۸.۲ میلیون پلی استیشن 5 به فروش رساند تا مجموع فروش این کنسول به ۵۴.۸ میلیون دستگاه برسد.

در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که شرکت سونی در گزارش مالی سه‌ماهه سوم (اکتبر تا دسامبر) سال مالی ۲۴-۲۰۲۳ از فروش ۵۴.۸ میلیون دستگاه کنسول پلی استیشن 5 تا ۱۰ دی ۱۴۰۲ (۳۱ دسامبر ۲۰۲۳) خبر داده است. سال مالی جاری سونی در تاریخ ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ (۳۱ مارس ۲۰۲۴) به پایان می‌رسد. این شرکت در گزارش مالی پیشین اعلام کرد که کنسول PS5 تا تاریخ ۱۸ آذر ۱۴۰۲ (۹ دسامبر ۲۰۲۳) ۵۰ میلیون دستگاه در سراسر جهان فروخته است.

سونی در طول سه‌ماهه سوم سال مالی جاری ۸.۲ میلیون پلی استیشن 5 به فروش رساند که نسبت‌به مدت مشابه در سال مالی قبلی ۱.۱ میلیون دستگاه افزایش داشته است. اکنون مجموع فروش کنسول نسل ۹ سونی در سال مالی فعلی به ۱۶.۴ میلیون دستگاه رسیده است. شرکت Sony پیش‌بینی کرده بود که تا پایان سال مالی ۲۵ میلیون کنسول PS5 بفروشد؛ بنابراین برای تحقق این هدف به فروش ۸.۶ میلیون دستگاه دیگر نیاز داشت. این شرکت اکنون این پیش‌بینی را به ۲۱ میلیون دستگاه کاهش داده است؛ در نتیجه با ۴.۶ میلیون فروش دیگر به این مهم دست می‌یابد. 

فروش نرم‌افزاری سونی در سه‌ماهه اخیر به ۸۹.۷ میلیون رسیده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه از سال مالی قبلی ۳.۲ میلیون افزایش را نشان می‌دهد. درعین‌حال شبکه پلی استیشن به رکورد ۱۲۳ میلیون کاربر فعال دست یافت و تعداد کل مشترکان سرویس پلی استیشن پلاس به ۴۷.۴ میلیون نفر رسید. علاوه‌براین شرکت سونی اعلام کرد که بازی Marvel’s Spider-Man 2 استودیو اینسامنیاک گیمز موفق به فروش ۱۰ میلیون نسخه شده است.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده