نویسنده: عرفان بدری
// شنبه, ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۰

کوجیما دلیل ساخت بازی اکشن جاسوسی Physint را شرح داد

هیدئو کوجیما اخیرا از دلایل و انگیزه‌های خود برای ساخت بازی اکشن جاسوسی Physint برای پلی استیشن صحبت کرده است.

استودیو کوجیما پروداکشنز این روزها مشغول کار روی بازی Death Stranding 2 است که در سال ۲۰۲۵ به‌طور انحصاری برای کنسول پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد. علاوه‌براین این تیم در حال توسعه بازی OD برای مایکروسافت است و یک بازی کاملا جدید هم برای سونی خواهد ساخت که فعلا با نام Physint شناخته می‌شود. این اثر که در رویداد اخیر State of Play به‌عنوان یک بازی جاسوسی اکشن نسل بعدی معرفی شد، یک آی‌پی جدید است که هم یک بازی و هم یک فیلم خواهد بود.

هیدئو کوجیما، خالق افسانه‌ای مجموعه بازی‌های متال گیر در جدیدترین قسمت برنامه HideoTube مجددا اعلام کرد: «این اثر همزمان یک بازی و یک فیلم خواهد بود. به همین دلیل ما در شرکت سونی پیکچرز حضور داشتیم. یک بازی جدید اکشن جاسوسی. البته این یک بازی خواهد بود، اما اگر مادر شما وارد اتاق شود و شما را در حال تجربه این بازی ببیند، فکر می‌کند که شما در حال تماشای یک فیلم هستید. هنوز نمی‌دانم چقدر می‌توانیم این موضوع را پیش ببریم.»

اما چه چیزی سبب شد که خالق Metal Gear Solid به ژانر اکشن جاسوسی بازگردد؟ او در این رابطه گفت: «اول از همه، به‌دلیل استقلال کاری خواستم کار جدیدی با آی‌پی خودم انجام دهم؛ بنابراین، برای به چالش‌کشیدن خودم، ابتدا بازی Death Stranding را ساختم. سپس برای ایجاد یک مجموعه Death Stranding 2 را ساختم و خواستم کاری حتی جدیدتر انجام دهم. پس شروع به ساخت بازی OD کردم. از آن زمان ایده‌های زیادی مطرح شده‌اند. اما در طول هشت سال گذشته، هر روز کاربرانی از سراسر جهان در رسانه‌های اجتماعی از من خواسته‌اند که یک Metal Gear دیگر و آثاری نظیر آن بسازم.»

نمای سینماتیک از بازی Metal Gear Solid

بااین‌حال در سال ۲۰۲۰، در طول همه‌گیری ویروس کووید-۱۹، کوجیما بیمار شد. او علاوه‌بر اینکه تنها بود، یک عمل جراحی نیز انجام داد و فکر می‌کرد که دیگر نمی‌تواند به کار خود ادامه دهد. او در این‌باره می‌گوید: «من فکر کردم که دیگر نمی‌توانم ادامه دهم. زمانی در بدترین وضعیتم بودم و احساس می‌کردم که نمی‌توانم به ساخت بازی‌ها بازگردم. حتی وصیت‌نامه‌ای نیز نوشتم و در همان لحظه فهمیدم که آدم‌ها می‌میرند. اما من سال گذشته ۶۰ ساله شدم و ده سال دیگر ۷۰ ساله خواهم شد. امیدوارم که هرگز بازنشسته نشوم.»

هیدئو کوجیما در ادامه اضافه می‌کند: «بااین‌حال اگر کاربران این‌قدر تمایل دارند، فکر کردم باید اولویت‌هایم را کمی تغییر دهم. من هنوز هم می‌خواهم کارهای جدیدی انجام دهم، اما تصمیم گرفتم که یک بازی اکشن جاسوسی بسازم.»

اگرچه این خبر خوبی برای طرفدارهای Metal Gear است، اما فعلا مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا Physint به‌دست آن‌ها برسد. کوجیما در جریان State of Play اعلام کرد که درحالی‌که آماده‌سازی‌ها در حال انجام است، تولید جدی این بازی پس از انتشار بازی Death Stranding 2 آغاز خواهد شد. تیم توسعه‌دهنده با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و استعدادهای جهانی امیدوار است که از مرزهای بین فیلم و بازی‌های ویدیویی عبور کند. منتظر اطلاعات و به‌روزرسانی‌های بیشتر از این بازی در سال‌های آینده باشید.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده